ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری یک صد هزار میلیارد ریالی در این حوزه در سال آینده خبر داد.

«برات قنبری» روز دوشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از 110 پروژه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در گرگان به خبرنگار ایرنا گفت: این سرمایه گذاری ها بیشتر در بخش های اپراتورها، گسترش شبکه تلفن همراه و تلفن ثابت، بخش خدمات دولت الکترونیک و خدمات روستایی انجام خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: علاوه بر سرمایه گذاری بخش خصوصی، بودجه پیشنهادی این وزارتخانه در سال 94 مبلغ 32 هزار میلیارد ریال است که در صورت تصویب مجلس هزینه خواهد شد.

قنبری همچنین از اتصال 20 هزار دفتر خدمات ارتباطی روستایی به شبکه اینترنت پرسرعت در سال آینده خبر داد و اضافه کرد: این اقدامات زیرساختی در راستای سرعت بخشیدن به تحقق دولت الکترونیک و ارایه خدمات بهتر و سریعتر به مردم انجام خواهد شد.

وی در خصوص سرعت اینترنت کشور نیز گفت: سرعت اینترنت از رشد خوبی برخوردار شده است و می تواند جوابگوی نیازهای دولت الکترونیک باشد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همچنین در مراسم بهره برداری از 110 پروژه حوزه ارتباطات گلستان که در استانداری برگزار شد، گفت: با سرمایه گذاری 200 هزار میلیارد ریالی، پهنای باند اینترنت کشور تا 20 برابر افزایش یافته است.

قنبری افزود: از مبلغ هزینه شده فوق حدود 2 هزار میلیارد ریال آن در گلستان بوده که برابر با سرمایه گذاری هشت سال گذشته است ضمن این که در این استان ظرفیت پهنای باند تا 40 گیگابایت بر ثانیه ایجاد شده است.

وی همچنین با اشاره به سیاست های دولت در توجه بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته، گفت: تلاش خواهیم کرد با توجه به محرومیت گلستان بودجه سال آینده این استان تا دو برابر افزایش یابد.

معاون طرح، توسعه و فناوری های نوین شرکت ارتباطات زیرساخت نیز در آیین بهره برداری از طرح های مخابراتی و فناوری اطلاعات در گلستان از تلاش برای افزایش پهنای باند اینترنت گلستان از 40 گیگابایت در ثانیه به 10 برابر تا پایان دولت یازدهم خبر داد.

«مهدی کریمی نیسیانی» گفت: هم اینک از این میزان ظرفیت پهنای باند در استان هشت گیگابایت آن فعال است که از این میزان تنها چهار گیگابایت مورد بهره برداری قرار دارد.

وی افزود: وضع آپ لینک (uplink) گلستان نیز اکنون 40 گیگابایت در ثانیه است که این رقم تا 80 گیگا بایت قابل افزایش است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بر لزوم توجه ویژه وزارت ارتباطات و فناوری به فراهم کردن زیرساخت های توسعه این بخش در گلستان تاکید کرد و آن را عاملی مهم در رشد و توسعه همه جانبه این استان که رتبه 30 کشور را از نظر اقتصادی دارد، دانست.

عیسی امامی همچنین لزوم رفع مشکلات کارگزاران دفاتر خدمات ارتباطی (ICT) در مناطق روستایی گلستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: رفع مشکلات این قشر و توسعه زیرساخت های ارتباطی در مناطق روستایی سبب ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری استان خواهد شد.

در این مراسم که استاندار گلستان نیز حضور داشت، بهره برداری از 110 پروژه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هزینه ای افزون بر 31 میلیارد ریال در این استان آغاز شد.

  • ۹۳/۱۱/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">