ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون توسعه و کیفیت بهره‌وری صاایران، گفت: با افزایش تعداد شبکه‌های تلفن‌همراه در کشور مسیری باز می‌شود تا مشکلات تلفن همراه مرتفع گردد.

مهندس ”حسین صادقیان” در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در مورد آینده‌ی فعالیت اپراتور اول، دوم و بخش خصوصی در حوزه‌ی ارتباطات سیار کشور، اظهار داشت: شروع فعالیت اپراتور اول، راه‌اندازی شبکه‌ی سیم‌کارت اعتباری توسط بخش خصوصی و آغاز فعالیت شبکه‌ی اپراتور دوم در کنار هم در کشور ‌هر چند دیر انجام می‌شود، اما قطعا به نتایج خوبی برای کشور و مردم به عنوان مشتریان اصلی سرویس‌ها منجر خواهد شد.

وی با اشاره به این که وجود انحصار در هر بخش به مملکت و مردم آسیب می‌رساند اما به محض برداشته شدن آن و با فراهم شدن زمینه‌ی رقابت، مردم به عنوان مشتریان اصلی می‌توانند با قدرت بیشتری دست به انتخاب بزنند، افزود: برداشته شدن انحصار در مخابرات در حال اتفاق است در نتیجه مردم با وجود اپراتور دوم در کنار اپراتور اول می‌توانند سرویس‌ها را با امکان مقایسه‌ی قیمت و کیفیت انتخاب کنند.همچنین، وجود سیم‌کارت‌های اعتباری نیز بسته به میزان فراگیر شدن آن در بازار و ارائه‌ی سرویس مناسب، قدرت تصمیم‌گیری مردم را بیشتر خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت وجود رقابت میان شبکه‌های سرویس‌دهنده‌ی خدمات ارتباطی تصریح کرد: افزایش تعداد سرویس‌دهندگان باعث می‌شود، ارائه‌دهندگان سرویس بدون وجود دیدگاه صرف دولتی و با قابلیت انعطاف‌پذیری بیشتر نسبت به ارائه‌ی سرویس با کیفیت و کاهش قیمت مورد نظر اقدام کنند.

وی با بیان این که وضعیت رقابت در سایر کشورها به گونه‌ای است که شاید 10 تا 15 شبکه برای رقابت در ارائه‌ی سرویس‌ها نسبت به افزایش کیفیت و کاهش قیمت‌ها اقدام می‌کنند‌، گفت: این رقابت آن چنان شدید است که برای جذب مشترک جهت عضویت در شبکه، نسبت به ارائه‌ی گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی آن به افراد نیز اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی تعداد شبکه‌ها افزایش پیدا کند، ارائه‌دهندگان سرویس به دنبال جذب مشتری خواهند بود و همین نکته از دیدگاه کیفیت و مشتری می‌تواند مسیری باز کند تا مشکلات تلفن همراه و کیفیت سرویس‌ها مرتفع شود.

وی یادآور شد: انحصار باعث می‌شود تا همه‌ی هزینه‌ها توسط مشتری پرداخت شود،‌ این نکته در مورد مخابرات هم صدق می‌کند، به گونه‌ای که هزینه‌ی دریافت سیم‌کارت اپراتور اول، 440 هزار تومان است که با ورود سیم‌کارت‌های اپراتور دوم تا اواخر سال این میزان به 150 هزار تومان خواهد رسید.

وی گفت: پیش‌بینی من این است که سرویس‌دهی شبکه‌ی اپراتور دوم بهتر از اپراتور اول باشد، به گونه‌ای که مشکلات شبکه‌ی اول، تداخلات، عدم امکان تماس در ساعات پیک ترافیک به حداقل خود برسد.

صادقیان افزود: با فراهم شدن زمینه برای ورود اپراتور دوم و یا سوم تلفن همراه و یا مجوز گرفتن شرکت‌های دیگر خصوصی برای ارائه‌ی سیم‌کارت‌های اعتباری و ایجاد رقابت، شرایط به سمت افزایش کیفیت سرویس‌ها، خدمات و کاهش قیمت برای جذب مشتریان بیشتر پیش خواهد رفت.

  • ۸۴/۰۳/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">