ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سمینارحضور شرکت‌های نرم افزار در بازار فناوری اطلاعات کشور افغانستان با حضور «مهندس جهانگرد» دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی و «امیرحسین سعیدی نائیینی» رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و مسوولانی از این سازمان و شرکت‌های فعال در این حوزه برگزار شد.
به گزارش (ایسنا)، مهندس جهانگرد در این نشست، حضور در بازار بین‌المللی در این حوزه را ضرورت تام و استراتژیکی برای صنعت IT ایران دانست و اظهار داشت: برای موفقیت در این راه باید برنامه‌ریزی کرده و از حضور همه‌ی دست اندرکاران و کسانی که با این حوزه آشنایی کامل دارند، استفاده کرد.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم در بازار داخلی فعالیت‌های مناسبی داشته باشیم، باید بنیان آن را در خط بین‌المللی بگذاریم، چون با این روش کارها و فعالیت دوام بیشتر خواهد یافت.
مهندس جهانگرد به شرکت‌های فعال در حوزه‌ی IT پیشنهاد کرد که هرچه بیشتر در بازار بین‌المللی حضور یابند.
دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی در عین حال، سرمایه‌گذاری را یکی از چالش‌های مهم فعالیت در حوزه‌ی IT در سطح بین المللی عنوان کرد.
همچنین «امیر حسین سعیدی نائینی» رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در این سمینار با اشاره به جلسه روز گذشته پیرامون تشکیل مجمع انجمن‌های مستقل فناوری اطلاعات که در اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: در آن جلسه تشکیل نظام صنفی رایانه‌ای کشور را غیرقانونی اعلام کردند، و این در حالی است که اتاق بازرگانی مدعی حمایت از بخش خصوصی است و ادعا می‌کند که در راستای اعتلای بخش خصوصی گام بر می‌دارد.
وی ادامه داد: به تبعیت از اقدام رییس جمهور مبنی بر اعلام ثروتش، رییس اتاق بازرگانی نیز باید همین اقدام را انجام دهد و میزان ثروت خود را اعلام نماید. این اتاق علی‌رغم این که نباید وارد مباحث حزبی شود، وارد جریانات سیاسی شده، و این در حالی است که هیچ جای دنیا مباحث صنفی وارد مباحث حزبی نمی‌شود.
وی تاکید کرد: این سازمان جریانی اقتصادی محسوب می‌شود. به جرات می‌گویم ما حزب نیستیم و از منابع مشروع خود دفاع می‌کنیم و به اعتقاد من بخش خصوصی از نظر حمایت‌های قانونی هم مورد ظلم واقع شده است و باید به این مباحث بیشتر توجه شود.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، با اشاره به مصوبه هیات وزیران مبنی بر این که خرید در رابطه با سخت افزار و نرم افزار توسط سازمان‌ها باید با هماهنگی وزارت ICT انجام شود، گفت: این بحث نشان داد که، دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات به دلایلی که روز گذشته در رسانه‌ها عرض کردم، صلاحیت ندارد. بنابراین از وزیر ICT می‌خواهیم هر چه سریعتر فکری در این رابطه کرده و شخص دیگری را جایگزین ایشان کنند.
وی با اشاره به صبحت‌های رییس جمهور مبنی بر این که در هر مبحثی باید با اهل فن آن، مشورت کرد، اظهار داشت: همین جا اعلام می‌کنم که ایشان هیچ تعاملی در این مورد با ما نداشتند. بنابراین می‌توان گفت که در این موضوع خلاف حکم رییس جمهورعمل شده است.
وی اظهار داشت: با اجرای این ابلاغیه امور توسعه‌ی حوزه‌ی ICT به هم می‌ریزد.

  • ۸۴/۱۰/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">