ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سقوط سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها

| چهارشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰ ق.ظ | ۰ نظر

انتشار اعداد و ارقام مربوط به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه استارت‌آپ‌ها در سه‌ماه اول سال 2015 زنگ خطر را برای شرکت‌های نوپا به صدا درآورده است.

سرمایه‌گذاری‌هایی که در سه‌ماه پایانی سال 2015 به مجموع 6/ 17 میلیارد دلار می‌رسید حالا با افتی محسوس در اولین‌ ماه‌های سال 2016 میلادی به 3/ 9 میلیارد دلار کاهش یافته است. این در حالی است که شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی نیز حال و روز چندان خوبی ندارند.

لینکدین حدود 40درصد از ارزش خود را که نزدیک به 10 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، از دست داده است. توییتر یکی از مطرح‌ترین‌ها در این حوزه نیز با کاهش ارزش هر سهم از 53 دلار به 14 دلار روبه‌رو شده است. حتی شرکت‌هایی مانند اپل با پشتوانه نقدی 1/ 137میلیارد دلاری نیز حال و روز چندان خوبی ندارند.

ترکیب مشکلات وال‌استریت و کاهش سرمایه‌گذاری‌ها باعث شده هشدارها به‌منظور ادامه فعالیت‌ استارت‌آپ‌ها در سال 2016 جدی‌تر به‌نظر برسند.
به گزارش دنیای اقتصاد اگرچه در سال 2016 میلادی مطمئنا شاهد تکرار شرایط مالی و سرمایه‌گذاری مشابه با سال 2015 نخواهیم بود؛ اما شواهد موجود حکایت از سمت و سو یافتن سرمایه‌گذاری‌های تخصیص داده شده به استارت‌آپ‌ها دارد.

از نگاه وب‌سایت Forbes در سال جاری میلادی بهترین شرایط موجود، برای استارت‌آپ‌هایی مهیا خواهد بود که در مراحل اولیه راه‌اندازی قراردارند. با این تفاسیر در صورتی که شما یک کارآفرین کاربلد با ایده‌های منحصر به فرد در حوزه هوش مصنوعی، سلامت دیجیتال، امنیت یا سرگرمی‌های دیجیتالی هستید، شانس زیادی برای دریافت سرمایه مورد نظر خود خواهید داشت.

در طرف مقابل، شرکت‌هایی که در مراحل پایانی راه‌اندازی هستند و خود را آماده می‌کنند تا عرضه عمومی را استارت بزنند باید دقت زیادی داشته باشند. بازار فعلی با این شرکت‌ها مدارای چندانی نخواهد کرد و تیم مدیریتی استارت‌آپ باید دقت ویژه‌ای روی مواردی مانند گردش پولی، درآمد کلی و نسبت هزینه به درآمد داشته باشد؛ زیرا مطمئنا هیچ استارت‌آپی دوست ندارد تجربه توییتر در عرضه عمومی نسنجیده و از دست دادن 75 درصد از ارزش خود را تجربه کند.

  • ۹۴/۱۱/۲۸

استارت آپ‌ها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">