ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سلیمانی: در دسترسی به اینترنت ضعیف هستیم

| يكشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۸۷، ۰۳:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه یکی از خواسته‌های مردم، داشتن دسترسی به اطلاعات است، گفت: اگر چه با وجود 20 میلیون کاربر اینترنتی از نظر کمی وضعیت خوبی داریم، اما از نظر دسترسی ضعیف هستیم.

به گزارش فارس محمد سلیمانی در مراسم اعطای مجوز وایمکس ضمن بیان این مطلب با بیان این مطلب که 300 هزار پورت پرسرعت در سطح کشور نصب و راه‌اندازی شده است، گفت: برای ارایه خدمات در حوزه دولت الکترونیکی نیازمند چندین میلیون پورت پرسرعت هستیم.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های فناوری وایمکس فراهم کردن امکان دسترسی به اطلاعات برای جوانان به منظور استفاده از تجربیات جهانی و مشارکت در توسعه علمی دنیا است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در شرایط موجود تقاضا برای استفاده از این فناوری وجود دارد و محاسبات ، تحلیل‌ها و نیازسنجی‌های صورت گرفته در این حوزه نشان می‌دهد که پتانسیل توسعه این نوع فناوری در کشور بسیار بالا است .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: اگر برندگان مزایده وایمکس بتوانند سرویس خود را با قیمتی بین 50 تا 100 هزار ریال به مشترکان عرضه کنند مطمئن هستیم خیلی سریع می‌توانیم به 20 میلیون مشترک دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: تحلیل‌ها در حوزه ارتباطات نشان می‌دهد که اگر تعداد مشترکان زیر 600 هزار نفر باشد فعالیت در آن حوزه سودآور نیست.

وزیر اربتاطات گفت: در صورتی که آستانه مشترکان از یک حد قابل قبولی عبور کند، می‌توان با ارایه سرویس‌های ارزش افزوده خدمت‌رسانی مناسب‌تر و درآمدزا یی بهتری را محقق کرد.

به گزارش وزارت ارتباطات، سلیمانی در ادامه خاطر نشان کرد: به برندگان مزایده توصیه می‌کنم که در صورت امکان، برنامه‌های خود رابرای فعال‌سازی این سرویس هر چه سریعتر اجرایی کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: این در حالی است که از نظر توسعه دسترسی و ایجاد امکانات دسترسی در حوزه‌های تلفن ثابت و همراه در وضعیت قابل قبولی قرار داریم.

  • ۸۷/۱۲/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">