ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سه شورا در شورای عالی IT ادغام می شود

| سه شنبه, ۴ دی ۱۳۸۶، ۰۲:۳۲ ب.ظ | ۰ نظر

نمایندگان مجلس با دو فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی، فعالیت تعدادی از شوراهای عالی کشور ابقاء و ادامه‌ی فعالیت تعدادی از شوراهای عالی اصلاح و یا با دیگر شوراها ادغام می‌شود.

به گزارش (ایسنا)، نمایندگان مجلس با 142 رای موافق، 26 رای مخالف و 14 رای ممتنع از 199 نماینده‌ی حاضر در صحن علنی با این طرح موافقت کردند که بر اساس ماده واحده‌ی این طرح وضعیت شورای عالی کشور به شرح زیر تعیین می‌شود:

* شورای عالی علوم تحقیقات، فن‌آوری ابلاغ شده و رییس جمهور، رییس این شورا و وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری نایب رییس آن خواهد بود.

* شورای عالی فن‌آوری اطلاعات ابقاء شده و شورای عالی فضایی، شورای عالی اطلاع‌رسانی و شورای عالی انفورماتیک با کلیه‌ی وظایف و اختیارات در شورای عالی فن‌آوری اطلاعات ادغام می‌شود.

ـ بر اساس تبصره‌ی یک این طرح آن دسته از اعضای شوراهای اقدام شده که در شورای عالی فن‌آوری اطلاعات حضور ندارند با تصویب شورای عالی فن‌آوری اطلاعات به عضویت این شورا در می‌آیند و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نایب رییس شورای عالی فن‌آوری اطلاعات خواهد بود.
* هم‌چنین شورای عالی آموزش و پرورش ابقاء شده و اصلاحاتی بر قانون آن انجام می‌گیرد.

* شورای اقتصاد و شورای عالی اشتغال نیز با کلیه‌ی وظایف و اختیارات در یکدیگر ادغام شده و شورای عالی مدیریت و برنامه‌ریزی اقتصادی با ریاست رییس‌جمهور و نایب رییسی وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود.

* بر اساس این طرح، شورای پول و اعتبار و هیات امنای حساب ذخیره‌ی ارزی با کلیه‌ی وظایف و اختیارات در یکدیگر ادغام و شورای پول و اعتبار و ذخیره‌ی ارزی به ریاست رییس‌جمهور و نایب رییسی وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود.

* هم‌چنین شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی و شورای عالی هماهنگی صادرات خدمات فنی و مهندسی با کلیه‌ی وظایف و اختیارات در یکدیگر ادغام و شورای عالی بازرگانی خارجی به ریاست رییس‌جمهور و نایب رییسی وزیر بازرگانی تشکیل می‌شود.

* شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی و شورای عالی بیمه نیز با کلیه‌ی اختیارات و وظایف در یکدیگر ادغام و شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی به ریاست رییس‌جمهور و نایب رییسی وزیر رفاه و تامین اجتماعی تشکیل خواهد شد.

* بر اساس این طرح، شورای عالی استاندارد ابقاء و وزیر صنایع و معادن به عنوان رییس آن تعیین خواهد شد.

بر اساس تبصره‌ی این طرح، در هر یک از شوراهای موضوع این قانون که رییس‌جمهور، رییس شوراست در غیاب وی معاون اول رییس‌جمهور، رییس شورا خواهد بود و در غیاب معاون اول رییس‌جمهور، نایب رییس شورا جلسات را تشکیل می‌دهد. در این صورت مصوب شورا پس از تایید رییس‌جمهور قابل اجراست.

  • ۸۶/۱۰/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">