ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سیمکارت‌های بی هویت جریمه هم دارند؟

| دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

موبنا – روز گذشته معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تا پایان سال جاری طبق دستور العمل نظارتی ابلاغی به اپراتورهای موبایل، تکلیف سیم کارتهای دارای هویت جعلی و یا بدون کد ملی مشخص می شود.

غلامرضا داداش زاده در مورد سیمکارتهای بی نام و نشان گفت: تا پیش از عید، باید مطابق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و دستور العمل نظارتی ابلاغی به اپراتورها، تکلیف سیم کارتهای دارای هویت جعلی و یا بدون کد ملی مشخص شود.

این نخستین بار نیست که رگولاتوری وعده ساماندهی سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان را می‌دهد. اما در این اخبار آنچه مشخص نیست، جریمه و نحوه برخورد با اپراتوری است که به این مسایل بی‌توجهی می‌کند.

اخبار گویای آن است که سود بسیار بالا و قابل ملاحظه‌ای از سیم‌کارت‌های بی‌هویت نصیب یک اپراتور می‌شود و این عدد به حدی بالاست که چشم‌پوشی از آن می‌تواند بر درآمد این اپراتور اثرات منفی کاملا محسوس بگذارد.

لیکن از تمام این سال‌ها کسب درآمد از کلاهبرداری و مزاحمت از مردم، هیچگاه برخوردی از سوی رگولاتوری صورت نگرفته و این اپراتور مختلف ریالی از بابت سودهای کلان و غیرقانونی و شرعی خود پرداخت نکرده است.

اگر رگولاتوری می‌خواهد و می‌تواند با این تخلف و معضل برخورد کند باید به شکلی شفاف و نه کلی گویی بابت هر سیمکارت بی‌هویت و هر مزاحمتی که مراکز فوریتی کشور اعلام می‌کنند جریمه‌های سنگینی مصوب کنند.

  • ۹۳/۱۰/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">