ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شواری اسلامی، از تدوین طرح مالیات بر ارزش افزوده در این کمیسیون خبر داد و تصریح کرد: با تصویب نهایی این طرح، مالیات تلفن همراه از 20 درصد به هفت درصد کاهش می‌یابد و سیم‌کارت‌ تلفن همراه نیز 50 هزار تومان ارزان‌تر خواهد شد.

محمد شاهی‌عرب‌لو، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شواری اسلامی، در گفت‌وگو با (سیتنا)، اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران، در طول سال‌های اخیر در زمینه‌ی رشد و توسعه‌ی کمی تلفن‌های همراه به موفقیت‌های خوبی رسیده، اما از لحاظ کیفی هنوز فاصله‌ی بسیاری با دنیا به خصوص کشورهای پیشرفته دارد و با مشکلات جدی مواجه است.

وی، با بیان این مطلب که شبکه‌ی تلفن همراه کشور، هرچه سریع‌تر باید بهینه شود، افزود: علاوه بر آن، این شبکه از نظر کمیت نیز باید توسعه یافته و پاسخ‌گوی نیازهای متقاضیان باشد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شواری اسلامی، با اشاره به این مطلب که در بسیاری از کشورهای دنیا بابت واگذاری سیم‌کارت تلفن همراه مبلغی دریافت نمی‌شود، دریافت مبلغ 360 هزار تومان بابت هر سیم‌کارت در کشورمان را از سر ناچاری دانست و خاطرنشان کرد: 20 درصد از این مبلغ معادل 72 هزار تومان بابت مالیات، 40هزار تومان جهت توسعه‌ی مخابرات روستاها و مابقی آن بابت ودیعه دریافت می‌شود.

وی، افزایش کیفیت تلفن همراه را مستلزم اقدامات و فعالیت‌های گسترده‌تر و جدی‌تر دانست و گفت: مجلس انتظار دارد که با اتمام پروژه‌ی اپراتور دوم تلفن همراه، در عین افزایش کمیت، کیفیت تلفن‌های همراه نیز رضایت مشترکان را تامین کند.

شاهی‌عربلو، در خصوص واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری توسط شرکت مخابرات ایران نیز گفت: با آغاز واگذاری سیم‌کارت‌های اپراتور دوم، زمینه‌ی واگذاری خطوط اعتباری تلفن همراه توسط شرکت مخابرات ایران فراهم می‌شود.

  • ۸۵/۰۷/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">