ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

"شارع 2" فعال است

| دوشنبه, ۶ آذر ۱۳۸۵، ۰۹:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

مسوولان وزارت ارتباطات در یک سال گذشته از راه‌اندازی مرکز داده‌ی ملی تا پایان برنامه‌ی پنج ساله‌ی چهارم خبر می‌دهند؛ طرح پایلوت این پروژه موسوم به "شارع 2" قرار بود در سال 84 به بهره‌برداری برسد، اما به گفته‌ی معاون شرکت فن‌آوری اطلاعات، چندی پیش به بهره‌برداری رسیده و تا یک ماه دیگر نیز این آمادگی را دارد که به بیشتر متقاضیان دولتی سرویس‌های لازم را واگذار کند.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طرح "شارع 2" به عنوان شبکه‌ی سرویس‌های یکپارچه‌ی ملی برای جلوگیری از خروج اطلاعات داخلی و کاهش هزینه‌ی پهنای باند بین‌المللی در سال 78 در شرکت فن‌آوری اطلاعات وزارت ارتباطات طرح‌ریزی شد، اما با توجه به تغییر و تحولات چشم‌گیر در حوزه‌ی اینترنت و اهمیت روزافزون هاست کردن سایت‌های داخلی در درون کشور و تاکید مسوولان بر ایجاد هرچه زودتر دیتاسنتر ملی، بهره‌برداری از این پروژه به‌طور دقیق مشخص و اطلاع‌رسانی نشده است.

در این میان، معاون گسترش فن‌آوری اطلاعات شرکت فن‌آوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات ایسنا، از بهره‌برداری پروژه‌ی "شارع 2" خبر داد و اظهار کرد: تا یک ماه آینده این دیتاسنتر به اندازه‌ای توانمند می‌شود که سرویس‌های خود را به متقاضیان دولتی بیشتری واگذار کند.

ساسان جباری ایزدی درباره‌ی تاخیر در بهره‌برداری از پروژه‌ تصریح کرد: پروژه‌ی "شارع 2" مطابق با تکنولوژی‌های چند سال گذشته و برای پاسخگویی به ظرفیت‌های آن زمان طراحی شده بود، بنابراین بهره‌برداری از این دیتاسنتر به تغییر و تحولاتی نیاز داشت تا بتواند آماده‌ی سرویس دهی برای متقاضیان امروزی شود.

او با اشاره به این که "شارع 2" تا یک ماه آ‌ینده آمادگی واگذاری سرویس به سازمان‌های دولتی را خواهد داشت، تصریح کرد: در حال حاضر نیز "شارع 2" سرویس‌های محدودی به مشتریان خود می‌دهد اما تا یک ماه دیگر در سطح وسیع‌تری سرویس واگذار می‌کند.

جباری میزبانی وب، پروتکل اینترنت، محیط‌های گفتگو یا چت، انتقال فایل،‌ موتور جست‌وجو و پست الکترونیکی را ازجمله سرویس‌های قابل ارایه‌ نام برد و گفت: این سرویس‌ها به شکل یک پکیج کلی به مشتریان واگذار می‌شود و سطح‌های متفاوتی دارد.

او افزود: عمدتا مخاطبان "شارع 2" سازمان‌های دولتی هستند که می‌خواهند برای تضمین امنیت سایت خود میزبانی سرور آن، در داخل کشور انجام شود.

جباری در پایان خاطرنشان کرد: موفقیت در راه‌اندازی این دیتاسنتر و درنهایت مرکز داده‌ی ملی سبب خواهد شد صرفه‌جویی چشم‌گیری در زمینه‌ی کاهش هزینه‌ی پهنای باند اینترنت در کشور انجام گیرد.

  • ۸۵/۰۹/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">