ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایسنا - شانزدهمین شماره‌ از ماهنمامه‌ی دنیای مخابرات و ارتباطات با موضوعات تحقیقات در مخابرات، ضرورت دگرگونی ساختار شرکت زیرساخت، مقایسه‌ی سه گوشی زیمنس، نوکیا و سامسونگ، طرح شماره‌گذاری منبعی کمیاب اما بی‌صاحب منتشر شد.

”بهمن برزگر” مدیر مسوول ماهنامه‌ی دنیای مخابرات و ارتباطات در بخشی از سرمقاله‌ی این شماره آورده است: بی‌گمان رئیس جمهور آینده و گروه کاری او در حوزه‌ی ICT باید برداشت روشن و شفافی از این بخش داشته باشند و برنامه‌ی اجرایی ارائه دهند. مرکزیت توسعه‌ی دانایی محور در برنامه‌ی چهارم نیز این موضوع را پررنگ‌تر می‌کند و عدم توجه بایسته و بسنده به آن می‌تواند فرآیند توسعه‌ی کشور را دچار فراز و نشیب بسیاری کند و از سوی دیگر تصمیم‌گیری قاطع در جمع‌بندی ساختارها و مباحث مطرح در سطح کلان کشور نیز می‌تواند شتاب گیری توسعه را در پی داشته باشد.

همچنین دکتر صدری رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران در مصاحبه با ماهنامه، عنوان کرده است: محققان بیشتر به تجارت گرایش دارند تا علم. وی، افزوده است: محققان کشور نباید روی همه‌ی‌ محورها کار کنند، بلکه باید از تمام فناوری‌ها تعدادی را انتخاب کنیم.

همچنین مهندس برات قنبری معاون وزیر ارتباطات در این باره گفته است: تحقیقات، سرمایه‌گذاری است نه هزینه، در واقع تحقیقات زیر بنای توسعه‌ی علمی و فناوری است و تجربه نشان می‌دهد که صنعت بدون اتکا به تحقیقات و دانش داخلی پایدار نبوده و در مراحل ایجاد صنعت بر مبنای صرف انتقال فناوری، اثر منفی بر اقتصاد ملی دارد.

  • ۸۴/۰۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">