ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس قوه قضائیه با اشاره به پرونده‌هایی مانند شرکت گلدکوئیست گفت: این نوع پرونده‌ها به حاکمیت ارتباط پیدا نمی‌کند و فرد یا افرادی در جامعه مردم را فریب می‌دهند که با شکایت افراد موضوع در مراجع مربوطه پیگیری خواهد شد.

سیدمحمود هاشمی شاهرودی در حاشیه ملاقات مردمی خود در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی گفت: در برخورد با مفاسد اقتصادی در بخش‌های دولتی اقدام‌های ارزنده‌ای با هماهنگی قوای سه گانه صورت گرفته است.

رئیس قوه قضائیه یادآور شد: برخی مفاسد مانند کلاهبرداری‌ها و جعل اسناد و امثال آن مربوط به بخش دولتی نمی‌باشد و با شکایت مردم و پیگیری ضابطین قضائی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی از اجرای طرح‌های جدید برای کاهش زمان دادرسی پرونده‌ها خبر داد و گفت: طرح‌هایی در راستای متمرکز کردن مراحل دادرسی و بهره‌مندی از روش‌های فناوری نوین به منظور کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دست اجرا است که در آینده نتایج آن کاهش اطاله دادرسی خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه با ابراز امیدواری از اجرای طرحهای اصلاحی و کاهش اطاله دادرسی در مدت یک تا دو ماه آینده گفت: در بحث اطاله دادرسی و کاهش زمان بررسی پرونده‌ها، مجتمع‌های قضائی تشکیل خواهد شد.

هاشمی شاهرودی افزود: در این مجتمع‌ها همه بخشهای مربوط به رسیدگی یک پرونده شامل بخش قضائی تا پزشکی قانونی و سازمان ثبت نمایندگی هایی دارند که به کار مردم رسیدگی می‌کنند.

وی با اشاره به مراحل متعدد دادرسی و ضرورت کاهش آن مانند آنچه در برخی کشورها انجام می شود، خاطر نشان کرد: این اصلاح را در قانون دادرسی کیفری و مدنی خواهیم داشت و انتظار می‌رود با اجرای آن در بسیاری از زمینه‌ها نیاز به تجدید نظر در مورد یک پرونده نباشد.

هاشمی شاهرودی تصریح کرد: تلاش قوه قضائیه از این پس تحول استفاده از روشهای نوین و فناوری جدید در ارتباطات خواهد بود که این امر نیز کارها را آسانتر و زمان رسیدگی پرونده‌ها را کاهش خواهد داد.

رئیس قوه قضائیه اعلام کرد: همچنین مقرر شده است تا برای استعلام یک پرونده علاوه بر کاهش مراحل دادرسی، سقف زمانی معینی در نظر گرفته شود و چنانچه این بخش به مورد اجرا در آید گامی مهم و مثبت در حذف زمان‌های اضافی بررسی پرونده برداشته شده است.

  • ۸۴/۰۷/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">