ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شبکه نسل جدید به زودی افتتاح می‌شود

| شنبه, ۸ مرداد ۱۳۸۴، ۰۴:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

سعید کریمی- پایلوت شبکه نسل جدید (NGN) طی هفته جاری یا هفته آینده افتتاح خواهد شد.

محمد رضا صدری معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شهر با بیان این مطلب افزود: با بهره‌گیری از زیرساخت یکپارچه، کلیه شبکه‌های دیتا، تلفن همراه و تلفن ثابت با هم ادغام و به صورت یکپارچه در محیط نسل جدید فعالیت می‌کنند.

به گفته وی ارزانی، دقت و سرعت از ویژگی‌های اصلی این شبکه است.

صدری خاطرنشان کرد: به کمک شبکه نسل جدید، همه نیازهایی که یک جامعه برای توسعه فناوری اطلاعات در جهت ایجاد حکومت الکترونیکی لازم دارد اعم از همه سرویس‌های الکترونیکی شامل بانکداری، آموزش، تجارت و دولت در تمامی ساعات شبانه‌روز و در هرجایی از کشور در دسترس خواهد بود.

وی گفت: طبق پیش‌بینی‌های فنی با اجرایی شدن این شبکه 20 درصد در هزینه سرمایه‌گذاری و 40 درصد در هزینه بهره‌برداری و نگهداری شبکه‌های دیتا، تلفن همراه، تلفن ثابت صرفه‌جویی خواهد شد.

معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات با بیان این مطلب که سرویس‌های مختلفی که با استفاده از این شبکه ارایه می‌شود قابل قیاس با سرویس‌های پایه‌ای که توسط نسل قدیم ارایه می‌شد نیست افزود: امکان ارسال و دریافت SMS ( پیام کوتاه) از طریق تلفن ثابت و یا امکان دریافت e-mail (پست الکترونیک) روی تلفن همراه از جمله سرویس‌هایی است که توسط این شبکه به راحتی قابل ارایه است.

  • ۸۴/۰۵/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">