ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

زهرا امیری- شرایط کنونی حاکم بر حوزه IT کشور، متناسب با نیازهای جامعه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهر، «مسعود شنتیایی» نایب رئیس سندیکای تولیدکنندگان فن‌آوری اطلاعات با بیان این مطلب گفت: هر کدام از فعالان حوزه فناوری اطلاعات برای خود تشکلی را نظیر تولیدات سخت افزاری و واردات قطعات ایجاد کرده‌اند که فعالیت هر کدام با هم متفاوت بوده و شرایط هر کدام نظیر شرکت سرویس دهنده اینترنت با شبکه‌های کامپیوتری متفاوت است.

وی اظهار داشت: تشکیل نظام صنفی رایانه‌ای از برخی لحاظ خوب بوده اما اشکالاتی دارد که نمی‌تواند تمامی مسایل فناوری اطلاعات و فعالان این حوزه را پوشش دهد.

وی ادامه داد:‌بدون در نظر گرفتن چارچوب‌ها، آیین‌نامه نظام صنفی رایانه‌ای کشور تنظیم شده و مواردی که تصویب شده مغایر با اصل قانون بوده است.

شنتیایی با اشاره به اینکه شورای عالی اطلاع رسانی تنها با انجمن شرکت‌های انفورماتیک ارتباط دارد، گفت: به همین سبب سایر تشکل‌های IT نادیده گرفته شد و با دور شدن مراکز فناوری اطلاعات با یکدیگر مذاکرات این حوزه پیش نخواهد رفت.

«محمد حسین محبی» رئیس سندیکای تولید کنندگان فناوری اطلاعات نیز در این نشست خبری گفت: این تشکل در سال 69 با بیش از 60 شرکت زیر نظر وزارت صنایع و معادن تشکیل شد.

وی افزود: پس از آن این شرکت در بخش تشکل‌های اتاق بازرگانی تحت عنوان شورای تولیدکنندگان رایانه ثبت شده و شروع به فعالیت کرد، اکنون نیز به سندیکای تولیدکنندگان فناوری اطلاعات تغییر نام داده است.

وی اظهار داشت: این شرکت با مسایل تولیدی شرکت در زمینه IT و فعالیت‌های مرتبط مشغول است و صادراتی نیز دارد که حجم آن پایین است.

به گفته وی مشکلات مسیر تولید صرفاً متوجه IT نبوده، بلکه تمامی بخش‌های تولید در کشور را در بر می‌گیرد و شامل عدم خودباوری در بخش‌های اجرایی کشور و مراکز تصمیم‌گیری در حمایت از تولید داخلی است.

به عقیده وی، حمایت دولت از تولید در مقابل واردات در بخش‌های مختلف و الزام مصرف تولیدات داخلی در مقابل تولیدات خارجی از رده کارهای رفع مشکلات بخش تولیدی کشور است.

محبی به دلایل قاچاق اشاره کرده و افزود: عدم حمایت از ارتقای تولید داخلی برای رسیدن به استانداردهای جهانی و ملزم نبودن تولیدکنندگان و عدم حمایت حقوقی و قانون حمایت از حاکمیت معنوی را از دیگر دلایل بستر سازی قاچاق کالا درحوزه فناوری اطلاعات برشمرد.

  • ۸۴/۰۵/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">