ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شرکت های مخابراتی چگونه سودده شدند

| جمعه, ۱۴ دی ۱۳۸۶، ۰۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

طی روزهای گذشته اخبار مختلفی به نقل از نهادی همچون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و برخی منابع در رسانه‌ها به چاپ رسید که براساس این گزارش‌ها شرکت‌های مخابراتی زیانده اعلام شده و تاکید شده بود که این شرکت‌ها به شکل معجزه‌گونه‌ای یکساله سودده شدند.

اما داود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، نحوه سوددهی شرکت‌های مخابراتی را تشریح کرد.

در گزارش‌های منتشره مبنی بر مشکلات مالی شرکت‌های مخابراتی آمده بود، 23 شرکت از 30 شرکت استانی مخابرات زیانده هستند در حالی که وزارت ارتباطات اعلام کرده که تنها دو شرکت زیانده دارد.

اگرچه گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برپایه تراز و گزارش مالی سال 84 مجموعه مخابرات منتشر شده، حال آنکه آمار سال 85 این شرکت نشان می‌دهد که مخابراتی‌ها سودده شده‌اند.

این موضوع نیز با واکنش بخش‌های مختلفی از جمله مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مواجه شد که این موضوع سوال‌برانگیز است و معلوم نیست چگونه در عرض یک‌سال، 21 شرکت مخابراتی سودده شده یا دست‌کم از زیاندهی خارج شده‌اند.

اما داود زارعیان، مدیرکل شرکت مخابرات ایران در تشریح این موضوع با اشاره به لزوم جامع‌نگری درخصوص شرکت‌های مخابراتی به خبرنگار جهان صنعت گفت: شرکت مخابرات با 32 شرکت استانی قرار است یکجا وارد بورس شود و ما تک‌فروشی نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان ساخت: شرکت‌های مخابراتی از سه بخش ثابت، سیار و فناوری اطلاعات تشکیل شده‌اند که از این منظر سودده بوده و مشکلی برای واگذاری ندارند.

به گفته وی، براساس گزارش مجمع مخابرات، این شرکت 850 میلیارد تومان در سال 85 سود داشته که این موضوع واضح است.

وی با تایید زیاندهی 23 شرکت در سال 84 گفت: این تعداد در سال 85 به دو شرکت زیانده کاهش یافت که این موضوع دو دلیل واضح دارد.

زارعیان در تشریح دلایل یادشده گفت: اول آنکه زیاندهی شرکت‌های مخابراتی بالا نبود و با یک تغییر برطرف شد و دوم آنکه در فاصله سال‌های 84 تا 85 واگذاری سیم‌کارت‌های دولتی دو برابر شد یعنی 5/7 مشترک در سال 84 به 15 میلیون در سال 85 رسید.

مدیرکل شرکت مخابرات ایران یادآور شد: با توجه به وجود نهادهای متعدد نظارتی مگر می‌توان در حساب‌های دولتی آمار غلط ارایه داد و اصولا چرا باید چنین کاری انجام شود.
در همین رابطه : معجزه مخابرات در سودده کردن یک ساله شرکت ها

  • ۸۶/۱۰/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">