ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شناسایی مصادیق قابل واگذاری مخابرات به بخش خصوصی

| چهارشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۸۶، ۰۵:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

در حال حاضر، صورت‌های مالی سال 83 و 84 شرکت‌های مخابراتی به سازمان خصوصی سازی ارایه شده است و بررسی صورت‌های مالی سال 85، 28 شرکت نیز به پایان رسیده و در تلاشیم تا مهرماه سال جاری صورت‌های مالی تمامی 33 شرکت مخابراتی را به سازمان خصوصی سازی ارایه کنیم.

وفا غفاریان - رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران - با بیان این مطلب، اظهار کرد: تاکنون، اغلب اقداماتی که جنبه اجرایی داشته به بخش خصوصی واگذار شده است؛ انجام کلیه کارهای اجرایی شبکه از قبیل تهیه کابل، حفاری و توسعه در شبکه، از جمله مواردی است که به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: کلیه فعالیت‌های مربوط به 118، کلیه فعالیت‌های خدماتی و همچنین اجرای شبکه‌های با سیم و نصب سایت‌های تلفن همراه نیز از جمله کارهایی است که در مخابرات مصداق تصدی‌گر شناخته شده و اجرای آن به بخش خصوصی واگذار شده است.

او خاطر نشان کرد: از دیگر اقداماتی که در حال حاضر، اجرای آن به بخش خصوصی واگذار شده می توان به انجام درصد بالایی از کارهای اجرایی توسعه شبکه تلفن همراه، مانیتورینگ شبکه و بهینه سازی آن اشاره کرد.

غفاریان تاکید کرد: آمادگی داریم هر کار اجرایی دیگری که در اختیار شرکت مخابرات ایران باشد و احساس کنیم بخش خصوصی توانایی اجرای آن را دارد، به آن‌ها واگذار کنیم.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در خصوص واگذاری مالکیتی مخابراتی نیز گفت: کارهای مقدماتی برای انتقال مالکیت و مدیریت این شرکت در چارچوب سیاست‌های کلی اصل 44 به بخش خصوصی انجام شده است.

وی افزود: انجام این کارها پس از مصوبه سال گذشته هیات دولت و به دنبال آن مصوبه هیات عالی واگذاری و با هماهنگی و بر اساس زمانبندی توافق شده با وزارت اقتصاد و دارایی، آغاز شده است.

  • ۸۶/۰۶/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">