ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شناسایی ۷۰ سایت و کانال فروش مواد مخدر

| سه شنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۸، ۰۱:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف ۶٨۵ تن مواد مخدر و جمع آوری ۲۵ هزار معتاد متجاهر در سال گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا ، سردار مسعود زاهدیان امروز در یک نشست خبری اظهار کرد: در سال گذشته فراز و نشیب های زیادی داشتیم که نتیجه اقدامات کشف ۶٨۵ تنی مواد مخدر و افزایش سه درصدی دستگیری معتادین متجاهر شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: پلیس دو هزار مدرسه را به عنوان اولویت حضور مشخص کرده است که اغلب این مدارس بیشتر در مناطق پرخطر بود که خرده‌فروشان مواد مخدر می‌توانستند در این مکان فعالیت داشته باشند و در اطراف مدارس فعالیت کنند که حدود ۳ تن مواد مخدر در این دو هزار نقطه تا پایان سال ۹۷ کشف شده است.

زاهدیان با بیان اینکه هر منطقه‌ای در پایتخت شرایط خاص خود را دارد، گفت: به عنوان مثال در محله هرندی یک اوضاع را در حوزه مواد مخدر داریم و در میدان تجریش هم اوضاع دیگری را، برنامه‌ها را نسبت به محله‌ها تنظیم و اولویت بندی می کنیم.‌

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه همکاران ما در پلیس مبارزه با مواد مخدر اقدامات بسیار با ارزشی را در اطراف مدارس به انجام دادند ، گفت: امروز به جرأت می‌گوییم که اکثر مدارس ما به صورت هوشمندانه پاکسازی شده است و خطر تهدید مواد مخدر برای دانش آموزان به شدت کاهش یافته است و بالغ بر ۲۰ هزار نفر پیرامون در این دو هزار نقطه تعیین شده، خرده فروشان دستگیر شده اند.

 

افزایش مصرف گل در میان دانشجویان و دبیرستانی ها

وی در خصوص پخش کلیپی از مصرف مواد مخدر توسط دانشجویان در شیراز که پس از مصرف مواد دچار حالتهای عجیبی شده بودند، گفت: دستور بررسی این فیلم داده شده و منتظر نتیجه آن هستیم.

زاهدیان با بیان اینکه ۱۹ تا ۲۵ سالگی سن مصرف مواد مخدر است گفت:  البته مصرف مواد در محیط های مختلف متفاوت است گاهی اوقات در یک نقطه ای یک کودک دوساله مصرف کننده مواد است اما نمی‌توانیم بگوییم که سن مصرف مواد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مصرف گل در میان دانشجویان، دبیرستانی ها و جوانان افزایش پیدا کرده است که از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر این موضوع در حال بررسی است درباره فعالیت پلیس مبارزه با مواد مخدر در فضای مجازی گفت: در بخش فضای مجازی نیز استانداردهای لازم را ایجاد کردیم و فعالیت مان را در این راستا افزایش داده ایم تا بتوانیم در این فضا نیز جلوی قاچاق مواد مخدر را بگیریم.

 

شناسایی ۷۰ سایت و کانال فروش مواد مخدر

وی ادامه داد: در این زمینه نیز مواردی را شناسایی کردیم که در آپارتمان اقدام به کشت آپارتمانی مواد مخدر می کردند و همچنین برخی شبکه های مالی که در دارک وب(Dark Web) فعالیت داشتند نیز شناسایی کردیم. در حال حاضر نیز بالغ بر ۷۰ سایت و کانال شناسایی و رصد شده‌اند که برخی از این افراد توسط دستگاه قضایی مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند و برخی افراد دیگر نیز توصیه و ارشاد شده‌اند.

وی درباره کشفیات مواد مخدر در سال جاری گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۲ تن انواع مواد مخدر کشف شده است که بیشترین کشفیات در شهر و حاشیه شرق کشور بوده است. در روزهای گذشته نیز کشفیاتی داشتیم از جمله در استان مرکزی که یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم مرفین ، در استان اصفهان یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم تریاک و در استان هرمزگان یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

 

شهادت 15 مامور پلیس در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در سال گذشته

زاهدیان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵ نفر از نیروهای پلیس در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند افزوذ: پلیس سعی می‌کنند دانش محور باشد و بر اساس تجهیزات روز کار خود را دنبال کند، امروز پلیس مبارزه با مواد مخدر تجهیزات مناسبی را در اختیار دارد، اما برخی از این تجهیزات باید از خارج تأمین شود که برخی از آنها مانند دستگاه ایکس‌ری از نوع تجهیزات تحریمی است و ما تلاش می‌کنیم این کمبودها را از طریق دیگری را تامین کنیم.

  • ۹۸/۰۱/۲۰

پلیس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">