ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شهریاری: تکفا دو را پیگیری می کنیم

| دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۸۶، ۰۳:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر شورای عالی اطلاع رسانی از پیگیری طرح تکفای دو، در زمینه سیاست های اجرای دولت الکترونیک، که در دولت پیشین در دستور کار بود، در این شورا خبر داد .

حجت‌الاسلام دکتر "حمید شهریاری" در گفتگو با ایرنا افزود: بدین منظور مطالعات نقشه راه کشور را بر اساس پروژه‌های کلیدی و شاخص ترسیم کرده‌ایم و چالش‌های فناوری اطلاعات در خارج از کشور را مطالعه می‌کنیم تا آنها را در ایران تکرار و تجربه نکنیم.

وی که در غرفه ایرنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها حضور یافته بود، گفت: در دولت سابق تفاهم نامه‌ای با یک مشاور خارجی در زمینه پرورش داده‌ها برای طرح تکفای دو بسته بودند که به دلیل تاخیر در اجرای تعهدات با این مشاور چالش‌هایی پیش آمد و ما در حال گرفتن مشاور خارجی جدیدی هستیم.

دکتر شهریاری از آنچه کاستی در توجه مسئولان اجرایی به این شورا نامید، گلایه داشت و گفت: بر این باوریم که باید توجه به حوزه فناوری اطلاعات در دو سال گذشته بیشتر می‌بود، زیرا فناوری اطلاعات یکی از بنیادهای دستیابی کشور به توسعه پایدار است و بدون توجه به آن برنامه‌های دولت‌های سابق برای توسعه محقق نمی‌شود.

دبیر شورای عالی اطلاع رسانی ادامه داد: ما فقط طرح می‌دهیم و نقش مشاور داریم و سیاست‌ها را در حوزه فناوری اطلاعات اعلام می‌کنیم و اجرای طرح‌ها بر عهده مسئولان اجرایی است.

وی در عین حال گفت: حدود دو ماهی است که توجهی به این مهم شده که تجلی آن توجه ستاد تبصره ‪ ۱۳‬دولت به فناوری اطلاعات است و آقای محرابیان مسئول این ستاد و سرپرست وزارت صنایع ، مرا مامور پیگیری چگونگی پیشرفت دولت الکترونیک در کشور کرده است.

شهریاری همچنین گفت: ادغام شوراهای موازی که در جلسه هیات دولت مطرح شد، در دو سطح پیش می‌رود که نخستین آنها پیشنهاد ادغام ‪ ۱۲‬شورا در شورای واحد عالی آموزش و پژوهش و فناوری است که دولت آن را طرح کرده و بر روی آن کار کارشناسی کافی نشده و دیگری ادغام ‪ ۴‬شورای در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات شامل شوراهای عالی اطلاع رسانی، فناوری اطلاعات، انفورماتیک و "افتا " در هم است که ما آن را طرح کرده‌ایم .

به گفته وی، به رغم مخالفت‌های موجود، طرح به مجلس رفته و این نهاد معتقد است که باید با دقت بیشتری کامل شود و بخش‌های مختلف آن با هم سنخیت یابد.

شهریاری در پاسخ به تاثیر نمایشگاه مطبوعات در ارتقای فن روزنامه‌نگاری در ایران گفت: یکی از کارهای ضروری در کشور، ارتقای سطح رسانه‌هاست زیرا فنون و راهبردهای ارتباطات و روزنامه نگاری در جهان در سطوح مختلف ، دارای اشکال جدید و پیچیده شده است.

وی افزود: با این نگاه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها چه در کمیت و کیفیت در این امر موثر است زیرا هم جوانها را ترغیب به آغاز و یا ارتقای حرفه‌اشان می‌کند و هم تجارب قدیمی‌ها را در اختیار آنان می‌گذارد و این تعامل بین نو و کهن دست مایه‌های شکل‌گیری رسانه‌های جدید را شکل خواهد داد.

به گفته دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات ، نوع حضور متفاوت و پیشرفت علم و فناوری رسانه در این دوره از نمایشگاه در قیاس با دوره پیشین گواه این مدعاست .

  • ۸۶/۰۸/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">