ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شورای اقتصاد به سیم کارت اعتباری دولتی رای نمی دهد

| دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۱۱:۴۷ ق.ظ | ۰ نظر

موضع وزارت تعاون در شرایط رقابتی حمایت از تعاونی‌‏ها است ، لذا در صورت عدم اشکالات فنی تالیا، در شورای اقتصاد به ارایه سیم‌‏کارت اعتباری توسط دولت رای نخواهیم داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کار ایران ، ایلنا ، دکتر محمد ناظمی اردکانی ، وزیر تعاون ، در حاشیه همایش شرکت‌‏های تعاونی مخابراتی سراسر کشور ، در جمع خبرنگاران گفت: تعاونی‌‏های مخابراتی در زمینه‌‏های خدمات فنی و مهندسی ، تولید ، ساخت و نصب تجهیزات مخابراتی فعالیت‌‏های گسترده دارند ، به طوری که وزارت ارتباطات و فن‌‏آوری می‌‏تواند از توانمندی این شرکت‌‏ها استفاده کند.

وی ، اظهار داشت: تعاونی‌‏های مخابراتی در تکنولوژی‌‏های جدید مخابراتی در زمینه موبایل دارای توانمندی‌‏های بالایی هستند ، به طوری که شرکت تعاونی تالیا در زمینه کارت‌‏های اعتباری فعالیت‌‏های گسترده‌‏ای را انجام داده است.

ناظمی اردکانی ، با بیان این که وزارت ارتباطات و فن‌‏آوری اطلاعات برای توسعه خدمات خود می‌‏تواند از توانمندی تعاونی‌‏های مخابراتی

بهره‌‏مند شود ، افزود: همچنین وزارت ارتباطات و فن‌‏آوری اطلاعات می‌‏تواند با استفاده از توانمندی‌‏های این تعاونی‌‏ها بسیاری از مشکلات بر سر راه توسعه مخابراتی کشور و نیز صادرات خدمات مخابراتی را مرتفع کند.

وی ، تعاونی‌‏ها را الگوی موفقی برای همکاری با دولت دانست و تصریح کرد: تعاونی‌‏ها الگویی برای همکاری مردم با دولت هستند ، به خصوص در شرایط سخت اقتصادی ، تعاونی‌‏ها مطابق با سیاست‌‏های دولت در عرصه‌‏های اقتصادی وارد می‌‏شوند و آمادگی کامل برای ارایه فعالیت‌‏های خود به اقشار مختلف جامعه را دارا هستند.

وزیر تعاون ، عنوان کرد: در حال حاضر ممکن است تعاونی‌‏های مخابراتی از همبستگی و ارتباط کامل با هم برخوردار نباشند و به صورت جزیره جزیره فعالیت داشته باشند که امیدواریم در آینده نزدیک توسط خود واحدهای تعاونی ، اتحادیه تعاونی مخابرات ایجاد شود.

وی ، در رابطه با مورد بی‌‏مهری قرار گرفتن شرکت‌‏های تعاونی در مناقصات ، گفت: براساس قانون برنامه چهارم ، قانون اساسی و بودجه در شرایط مساوی اقتصادی اولویت با تعاونی‌‏ها است ، البته تعاونی‌‏ها علی‌‏رغم کمبود سرمایه دارای قدرت ابتکار بالایی هستند ، لذا باید دولت تسهیلاتی برای آنان قایل شود.

اردکانی ، تصریح کرد: عملکرد تعاونی در راستای رقابتی شدن است و در عرصه‌‏های اقتصادی جهانی تعاونی‌‏ها میدان‌‏دار عرصه‌‏های رقابتی هستند.

وی ، در رابطه با شرکت تعاونی رفسنجان، افزود: این شرکت تعاونی صنعتی بسیار موفق در راستای نیازهای کشاورزان منطقه عمل کرده، ضمن آن که در زمینه تلفن همراه نیز سرمایه‌‏گذاری‌‏هایی از سوی این شرکت صورت گرفته و امروز به عنوان یک شرکت غیردولتی با سرمایه کوچک مردمی با 8 هزار نفر عضو ، کارهای بزرگ اقتصادی را به انجام رسانده که نمونه این شرکت می‌‏تواند در سایر استان‌‏های دیگر ایجاد شود تا توانمندی مردم از این طریق جلوه‌‏گر شود.

وزیر تعاون ، رسالت وزارت تعاون را هدایت تعاونی‌‏ها دانست و افزود: وزیر ارتباطات و فن‌‏آوری اطلاعات انگیزه بالایی را برای به کارگیری بخش غیردولتی از جمله تعاونی‌‏ها جهت توسعه مخابرات کشور دارند.

وی ، خاطرنشان کرد: در شورای اقتصاد ، وزارت تعاون از ساختار مردمی و تعاونی‌‏ها حمایت می‌‏کند که این بینش در عقاید رییس جمهور نیز وجود دارد.

اردکانی ، در مورد واگذاری سیم‌‏کارت‌‏های اعتباری توسط شرکت مخابرات ، تصریح کرد: موضع وزارت تعاون حمایت از تالیا است ، مگر این که دلایل فنی وجود داشته باشد که وزارت ارتباطات و فن‌‏آوری اطلاعات یا شرکت مخابرات باید نظر کارشناسی بدهند، اما در در شرایط رقابتی از تعاونی‌‏ها حمایت می‌‏شود.

  • ۸۵/۰۲/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">