ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه سرقت‌های آثار هنری در فضای مجازی به اوج خود رسیده، خواستار آن شد که شورای عالی فضای مجازی و وزارت فرهنگ برای حل این مشکل آیین نامه مشترک تدوین کنند.

احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به تداوم کپی غیرمجاز فیلم‌های سینمایی در ماه‌های اخیر، گفت: کپی غیرمجاز آثار هنری به یک گرفتاری اجتماعی در  کشور تبدیل شده است این در حالی است که باید این نقص را در اجرای قانون و نظارت دقیق جستجو کرد نه ضعف قانونی چراکه معتقدم ضعف قانونی ملموسی در این حوزه وجود ندارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید برای توزیع آثار هنری فرآیند مشخصی ترتیب داده شود و روند سنتی آن تغییر کند تا خلاءها جبران شود ضمن آنکه دستگاه‌های مربوطه سینمایی و نظارتی با تدبیر این گرفتاری را از پیش پای  هنرمندان بردارند.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان اجرایی قائل به وجود خلاء قانونی در این زمینه هستند موضوع را در قالب لایحه با کمیسیون فرهنگی در میان گذارند، افزود: سرقت‌های آثار هنری در فضای مجازی به اوج خود رسیده لذا شورای عالی فضای مجازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این زمینه باهم همفکری کرده و آیین نامه‌های مشترک تدوین کنند.   

آزادی خواه تاکید کرد: اگرچه اصل مشکل را باید در خلاء نظارتی جستجو کرد اما دولت باید هرچه زودتر لایحه اصلاح و تکمیل قانون حمایت از مالکیت معنوی را به مجلس ارائه دهد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین با بیان اینکه نباید نقش نیروی انتظامی و قوه‌قضاییه برای مبارزه با قاچاق فیلم را دست کم گرفت، اضافه کرد: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی نیز شود تا مردم بدانند که کپی غیرمجاز،  اقدامی غیراخلاقی، شرعی و حرام است که در شأن مردم مسلمان ایران نیست و باید در این زمینه آگاهی بیشتری به مخاطبان داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">