ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

شکایت از آنتن‌های BTS کاهش یافت

| يكشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از افزایش فعالیت این سازمان در حوزه مهار تشعشعات خبر داد و گفت:اشعه آنتن های بی.تی.اس (BTS) درکشور، پایین تراز حد استاندارد است.

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آنتن های بی.تی.اس (BTS) آنتن هایی است که برای دریافت امواج از شبکه های ارتباطی و ارسال آن به گوشی های تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرد.
بر اساس این گزارش، علی‌اصغر عمیدیان درخصوص گزارش عملکرد بررسی تشعشعات در سال 94 گفت: نتایج اندازه گیری های انجام شده و اعلام نظر دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران در سال جاری، هیچ موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن های فعال مخابراتی در سطح کشور گزارش نشده و نتایج تمامی اندازه گیری ها پایین تر از حد مجاز بوده اند.
وی افزود: نتایج اندازه گیری ها نشان داد که تشعشع آنتن ها کمتر از حد مجاز است و در 61 مورد بررسی سایت بی.تی.اس، نتایج به دست آمده نسبت به نتایج اندازه گیری دیگر سایت ها بالاتر بود که با هماهنگی اپراتورهای مربوطه، موضوع برای بهینه سازی شرایط دکل مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
عمیدیان اضافه کرد: یکسان سازی تشعشع های آنتن ها ضروری است و اقدامات لازم برای این 61 مورد دکل صورت گرفته و به شکل مقتضی بهینه سازی لازم و رسیدن به میزان سایر موارد صورت گرفت.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه آمار شکایات دریافتی این معاونت در حوزه تشعشعات از ابتدای امسال تاکنون 247 مورد بود، گفت: این آمارها نتیجه راه اندازی سامانه ثبت شکایات مردمی 195 در مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات برای طرح شکایات و درخواستهای مشترکان و کاربران در زمینه های مختلف خدمات ارتباطی و مخابراتی است.
وی افزود: مقایسه میزان شکایت سالهای 1393 و 1394 نشان می دهد که تعداد شکایات مردمی با وجود افزایش کاربران، مشترکان و همچنین میزان خدمات قابل ارایه به آنها، کاهش یافته است که دسترسی آسان مردم به منظور طرح شکایات، اطلاع رسانی مناسب از طریق رسانه های جمعی، پاسخگویی به موقع و صادقانه به متقاضیان و به دنبال آن افزایش اعتماد عمومی به نتایج ارائه شده است.
عمیدیان در همین زمینه با بیان کاهش 37 درصدی شکایات مردمی در حوزه تشعشع ها خاطرنشان کرد:‌ مطابق آمار ثبت شده، شکایت از شرکتهای خدمات ارتباطی و اپراتورها و سایر شکایات حوزه مربوطه بررسی و به همه آنها پاسخگویی لازم ارایه شد.
وی گفت: شناسنامه دار کردن دکل ها، خرید، نصب، راه اندازی و پشتیبانی شبکه های میدان امواج الکترومغناطیسی و اندازه گیری ماهانه و مداوم میزان تشعشع تا حد مجاز آن در 10 نقطه از کلان شهرهای کشور در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا،پیش از این « علی اصغر عمیدیان » معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره رصد امواج گفت: به طورمعمول در یک دوره سه ماهه اطلاعات مربوط به همه کشور در زمینه تشعشع های تلفن همراه اسکن می شود و هر نقطه ای که آلودگی آن بیش از استاندارد باشد، پس از آنالیز منبع ایجاد آلودگی کشف می شود.
رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اضافه کرد: بررسی ها گویای آن است که خطای انسانی برخی تداخل ها را به دنبال دارد که پس از رصد ، این نوع اختلال ها حل می شود و اگر به غیر از خطای انسانی منبعی برای آلودگی های ایجاد شده وجود داشته باشد، مساله با کمک مسئولان ذیربط حل خواهد شد.
عمیدیان یادآوری کرد: در گذشته یک مورد در این بخش وجود داشت که حل نشده بود اما از پارسال این موضوع نیز برطرف شد و در کشور مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته است. از سوی دیگر نتایج پایش ها نیز به طور فصلی به اطلاع مسئولان می رسد.
همچنین پیش از این « احمد چلداوی » عضو هیات علمی و مسئول آزمایشگاه « بررسی اثر امواج الکترومغناطیسی بر بدن » دانشگاه علم و صنعت، به ایرنا گفته بود: تاکنون ثابت نشده است تشعشعات آنتن های بی.تی.اس عامل ایجاد سرطان باشد.
آنتن های تلفن همراه (بی.تی.اس-BTS) با توجه به افزایش کاربران تلفن همراه در کشور نصب شده است و برخی معتقدند تشعشع این آنتن ها سلامت شهروندان را به خطر انداخته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">