ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صدور مجوزISP به دولتی ها محدود شد

| شنبه, ۷ مرداد ۱۳۸۵، ۰۱:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

با توجه به اصل 44 قانون اساسی ، سازمان تنظیم مقررات کمیته‌‏ای را برای مطالعه و تحقیقات در زمینه خصوصی‌‏سازی شرکت پست ایجاد کرده است.
مهندس محمود خسروی ، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، درگفت وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص توقف صدور مجوز ISP های خصوصی و عدم توقف مجوزISP های دولتی، اظهارداشت: صدور مجوز ISP ها به طور کلی متوقف شده و تنها سازمان‌‏ها و ارگان‌‏های دولتی برای امور داخلی خود می‌‏توانند از این مجوز استفاده کنند.

وی ، با تاکید بر این که سازمان‌‏های دولتی حق ندارند به کاربران خارجی از دستگاه خود سرویس اینترنت ارایه دهند، یادآور شد: توقف صدور مجوز ISP ها به دلیل تعدد بیش از حد شرکت‌‏های اینترنتی شکل گرفته است.

مهندس خسروی ، درخصوص مشکلات موجود بر سر راه دیتاسنترهای داخلی بخش خصوصی و ورود مخابرات به این عرصه، گفت: فعالیت دیتاسنترها به حوزه معاونت IT وزارت ارتباطات و شورای عالی فناوری اطلاعات مربوط می‌‏شود و سازمان تنظیم مقررات مجوز IDC ها را صادر نکرده است.

رییس سازمان تنظیم مقررات، در خصوص فعالیت‌‏های شرکت پست به عنوان یکی از بندهای اساسنامه این سازمان با بیان این‌‏که مطالعاتی را برای خصوصی‌‏سازی در پست شروع کرده‌‏ایم، تصریح کرد: در راستای اجرای بند ج اصل 44 قانون اساسی و خصوصی‌‏سازی در امر پست ، با پژوهشکده مرکز تحقیقات مخابرات ایران جلساتی را داشته‌‏ایم.

وی، با بیان این‌‏که در ابتدای کار قرار داریم، یادآور شد: کمیته‌‏ای به این منظور تشکیل و چارچوبی برای کار مطالعه و تحقیقات خصوصی سازی در پست تعریف شده است.

مهندس خسروی، تاکید کرد: براساس سیاست‌‏های اصل 44 قانون اساسی ،‌‏ غیر از زیرساخت اصلی و توزیع مبادلات ، سایر بخش‌‏های شرکت پست به بورس واگذار می‌‏شود.

  • ۸۵/۰۵/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">