ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

صندلی کسب اعتبار یا انجام وظیفه

| شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

شبنم کهن چی- پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور قرار است پایان همین هفته برگزار شود. اولین بار که انتخابات این سازمان برگزار شد و شرکت های خصوصی با انجمن شرکت های انفورماتیک خداحافظی کردند، همه فکر می کردند قرار است تحولات بزرگی اتفاق بیفتد. قدرتمند شدن بخش خصوصی به واسطه اتحادشان در این سازمان و پیشبرد اقداماتی که منجر به پیشرفت این بخش شود یکی از این گمان ها بود. اما حالا بعد از 12 سال به نظر می رسد صندلی های این سازمان بیش از آنکه ایجاد مسوولیت و تعهد کند، تبدیل به نام و نشانی برای رایزنی ها، امضای نامه ها و حضور در محافل شده است. طی دوره اخیر (چهارم) چند ساعت جلسه برگزار شده؟ چه اقدامات مثبت و تاثیرگذاری –البته به جز نمایشگاه الکامپ– انجام شده؟ هیات مدیره این سازمان طی دوره چهارم برای ایجاد چه تغییراتی تلاش کردند و تلاش شان به کجا رسید؟
فارغ از اینکه نامزدهای پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام صنفی چه کسانی هستند و چه کسی قرار است به عنوان رییس بر صندلی قرمز سازمان تکیه کند، اطلاع رسانی در مورد اقدامات هیات مدیره یک وظیفه در مقابل رسانه ها، بخش خصوصی و جامعه است. هر چند تا به حال در قالب خبر و گزارش به صورت موردی به افزایش تعداد اعضای سازمان نظام صنفی یا آماری از این دست اشاره شده است. اما ارایه گزارش عملکردی که نشان بدهد این سازمان در کدام تدوین یا تصویب کدام قانون به نفع بخش خصوصی اثرگذار بوده؟ یا در حوزه کپی رایت چه گام عملی جدا از نظریه پردازی برداشته؟ یا کدام یک از مشکلات قدیمی شرکت های نرم افزاری یا سخت افزاری برطرف شده؟ می تواند نگاه به این سازمان را تغییر دهد. شاید به واسطه ارایه گزارش شفاف عملکرد این سازمان بتوان راهی برای موثر و کاراتر بودن این سازمان پیدا کرد.(منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">