ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ضرورت تقویت خانه پوشالی

| شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۶، ۰۱:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

شاهرخ انوشیروانی - یک تشکل صنفی جدید با عنوان اتحادیه کسب و کارهای مجازی، آغاز به کار کرده و تشکل دیگری به نام سازمان نظام صنفی رایانه ای از تاسیس این تشکل جدید، به شدت ابراز ناخرسندی کرده است؛ بطوری که به گفته رییس آن، برای جلوگیری از ادامه فعالیت تشکل جدید، به دیوان عدالت اداری هم شکایت شده است.
چند روز قبل هم، تشکیل یک انجمن جدید صنفی کارفرمایی نرم افزاری (آشنا) اسباب کدورت خاطر مسوولان سازمان نظام صنفی رایانه ای و آقای سعادت را فراهم کرده بود. چون به زعم ایشان، تمام فعالیت های بخش خصوصی حوزه فاوا باید زیر نظر سازمان نظام صنفی رایانه ای، انجام شود و نه تنها تشکیل هیچ تشکل جدیدی را مجاز نمی دانند بلکه معتقدند که تمامی تشکل های قدیمی تر هم باید با ادغام در این سازمان، منحل شوند.
قطعا تشکیل تشکل های جدید صنفی، بر حسب ضرورت و نیاز بوده و به منظور رفع مشکلات و تامین خواسته هایی است که بر زمین مانده و تا زمانی که سازمان نصر موفق به تقویت توان کارشناسی و جلب اعتماد و جذب اعضای واقعی صنف جهت حضور در کمیسیون های راکد و نیمه تعطیل آن سازمان و مدیریت موفق طرح ها و پروژه ها و برنامه های خود نشود، چنین مخالفت هایی، ولو در صورت موفقیت در تعطیل موقت این تشکل ها، آب در هاون کوبیده است و موجبات نارضایتی بیش از پیش اعضای صنف را فراهم خواهد کرد.
به عبارت دیگر، شکایت آقای سعادت به دیوان عدالت اداری، در هر دو حالت رای موافق یا مخالف با نظر ایشان، یک حرکت دو سر باخت است و برای شاگرد اول شدن در یک کلاس، حذف تمام دانش آموزان حاضر در کلاس، کاری نیست که دارای ارزش و اعتبار باشد. کما اینکه چند سال اعتراض مستمر به اختیارات اتحادیه رایانه تهران نیز کوچک ترین نتیجه ای برای سازمان نصر نداشته و ذره ای از این اختیارات را به سازمان نصر، منتقل نکرده است. 
از سوی دیگر نایب رییس نصر تهران در حالی از حضور 100 نفری در انتخابات اتحادیه کسب و کارهای مجازی گلایه می کند که در انتخابات خود سازمان نظام صنفی از بین بیش از دو هزار فروشگاه شهر تهران، تنها 12 فروشگاه شرکت داشته اند. قطعا مخالفت افراط گونه با هر نوع تحرک صنفی خارج از سازمان نصر نمی تواند نتیجه اعتماد به نفس و مقبولیت عمومی و استحکام زیربنای سازمان مذکور باشد و اگر مختصر اقبال و استقبالی از کمیسیون های تخصصی سازمان توسط اعضای صنف مشاهده می شد شاهد این اندازه نگرانی از وزیدن هر نسیم ساده ای نبودیم.
داستان شیرین کودکانه «سه بچه خوک» مربوط به ساختن خانه های پوشالی و چوبی توسط دو خوک تنبل و خراب شدن این خانه ها با فوت جانانه گرگ بدجنس را بیاد دارم که به ما در ایام طفولیت این آموزش را می داد که اگر خانه ای محکم و خراب نشدنی می خواهیم، باید بنیان ها و دیوارهای آن را با تلاش و کوشش و تدبیر، محکم کنیم وگرنه خانه پوشالی، اگر با اولین نسیم خراب نشود حتما با وزش دوم بر باد خواهد رفت. (منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">