ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ضعف پیمانکاران، معضل بخش ارتباطات است

| يكشنبه, ۸ مرداد ۱۳۸۵، ۰۶:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با وجود بخش خصوصی قدرتمند و سرمایه مناسب در حال حاضر یکی از معضلات بخش ارتباطات ضعیف بودن پیمانکاران در اجرای پروژه‌هاست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد سلیمانی صبح امروز در مراسم اولین گردهمایی سراسری مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: یکی از معضلات ارتباطات کشور ضعف در اجرای پروژه‌هاست.

وی تجارت و بانکداری الکترونیک را از زیرساخت‌های اساسی کشور نام برد و گفت: در این زمینه نیز با استانداردها فاصله داریم و این بخش نیازمند شروع نهضتی برای رسیدن به سطح مطلوب است.

وی سازندگی بدون ریخت و پاش را از شعارهای اساسی دولت دانست و افزود: می‌توان در کشور بدون ریخت و پاش و حیف و میل سازندگی کرد. دولت می‌تواند با ساده‌زیستی امور سازندگی را پیش ببرد.

سلیمانی با بیان اینکه توسعه ارتباطات در روستاها فاقد توجیه است، افزود: از انتظارات وزارت Ict توسعه افقی خدمات پست، پست بانک و غیره در روستاهاست.

وی برنامه‌های وزارت ارتباطات را تبدیل ایران به محل ترانزیت ارتباطات منطقه‌ای نام برد و توضیح داد: متاسفانه در صنعت الکترونیک کشور ضعیف است و باید امکانات زیرساختی برای توسعه این بخش فراهم شود.

وزیر ارتباطات ارایه سرویس‌های متنوع داده و تصویر‌ برای کسب درآمد در بخش مخابرات را از وظایف اصلی این وزارتخانه دانست و افزود: این امر برای تامین منابع مالی شرکتهای زیرمجموعه این وزارتخانه است.

وی گفت: چهار محور هوافضا، پست، ایجاد زیرساخت‌ها و آماده کردن امکانات توسعه و تجهیزات از محورهای اساسی مورد بررسی و پیگیری در وزارت ارتباطات است.

سلیمانی در ادامه دخالت بخش خصوصی و حمایت از آن در تولید و صنعت را از وظایف و شعارهای دولت دانست و گفت: سعی ما نیز درگیر کردن بخش خصوصی در امر تولید است.

وی با بیان اینکه بهبود کیفیت خدمات ارتباطی جزء مسایل اساسی و اصلی وزارت ict به شمار می‌رود، اظهار داشت: ارتباطات و فناوری اطلاعات، پست و سایر خدمات باید در خدمت رفاه مردم قرار گیرد و امکان دسترسی همگان را به این خدمات با هزینه اندک فراهم کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به فاصله دیجیتالی در کشور اشاره و عنوان کرد: این فاصله باید به حداقل برسد و کشور باید به سمت اقتصاد دیجیتالی حرکت کند.

وی تصمیم دولت مبنی بر تولید گوشی تلفن همراه در داخل کشور را یادآور شد و گفت: در این رابطه ساز و کارهای لازم بر حضور ایران در بازارهای منطقه بین‌المللی فراهم خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از راهکارهای این وزارتخانه برای حمایت از تولید‌کنندگان را اعطای وام و تسهیلات به تولید‌کنندگان داخلی دانست و افزود: هم‌اکنون برنامه‌ریزی برای خصوصی‌‌ شدن شرکتهای زیرمجموعه وزارت ارتباطات بر اساس قانون در حال شکل‌گیری است.

وی از تشکیل سازمان بازرسی متمرکز در حوزه ict خبر داد و گفت: این امر می تواند الگویی برای سایر دستگاه‌ها نیز به شمار آید.

سلیمانی اتصال دانشگاه‌های کشور به شبکه ارتباطی را از جمله برنامه‌های آینده وزارت ict نام برد.

  • ۸۵/۰۵/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">