ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طراحی اپلیکیشن اعلام سرقت در دستور کار پلیس

| يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۹، ۰۲:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

سردار اشتری در یک گفت‌وگوی تلویزیونی به دیدار فرماندهان ناجا با رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: در این دیدار، معظم له تاکید کردند که پلیس باید هوشمند باشد، که در پی این تاکیدات، کارگروهی تشکیل و بنا شد که پلیس باید مقتدر، دارای رافت، عدالت محور و هوشمند باشد.

وی یادآور شد: در بحث هوشمندسازی پلیس و استفاده از هوش مصنوعی کار را شروع کردیم البته از صفر شروع نکردیم زیرا از قبل در ناجا اقداماتی انجام شده بود.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه در بحث هوشمند سازی چند موضوع را مدنظر قرار دادیم، گفت: در این راستا کارکنان هم باید بتوانند این خدمات را ارائه بدهند و از سوی دیگر باید به فکر زیرساخت‌ها نیز باشیم؛ ارائه خدمت ثابت، اجرای مامویت ها و ارتباط با مردم جزء برنامه های هوشمندسازی است.

سردار اشتری با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد کار را پیش بردیم، گفت: ۸ ماه از آغاز هوشمند سازی گذشته و امیدواریم تا یک سال آینده بتوانیم این طرح را کامل کنیم.

وی به شلوغی مراکز شماره گذاری اشاره کرد و گفت: دیگر نیازی نیست هموطنان برای شماره گذاری به این مراکز مراجعه کنند، مقرر شد هر شخصی که در این رابطه کاری دارد به پلیس +۱۰ مراجعه کند؛ در گام بعدی هموطنان می توانند در منازل شان با مراجعه به اپلیکیشن های ما در فضای مجازی، اقدامات خود را انجام دهند البته در این روزهای کرونایی، کارها را الکترونیک کردیم و فرد تنها یک روز برای کارهای نهایی به مرکزتعویض پلاک مراجعه می‌ کند.

سردار اشتری به ابتکار صورت گرفته در حوزه پلیس راهور اشاره کرد و گفت: ماموران پلیس راهور از طریق دست افزارهایی که در اختیار آنها قرار گرفته به صورت آنلاین ضمن ارسال کروکی صحنه تصادف به بیمه و پلیس راهور، آن را به طرفین سانحه نیز اعلام می‌کند البته این طرح فعلاً به صورت آزمایشی در پایتخت اجرایی شده و امیدواریم تا پایان سال نیز در استان‌های دیگر هم اجرایی شود.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که به هوشمندسازی ناجا ارتباط دارد، بحث سرقت است که اپلیکیشنی طراحی می‌شود که فرد با کدملی(تأیید هویت) می‌تواند در لحظه، سرقت را به پلیس اعلام کند، همچنین بحث ترخیص خودرو و موارد دیگر هم در دستور کار ما است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور به ارائه ۷۰ میلیون خدمت به مردم در سال ۹۸ اشاره و اظهار کرد: طی این مدت، شش میلیون گواهینامه صادر شده و ۱.۵ میلیون اثرانگشت در ناجا ثبت شده، اگر این خدمتی که به مردم ارائه دادیم به صورت هوشمند ارائه دهیم در وقت مردم صرفه جویی می‌شود.

وی ادامه داد: در نیروی انتظامی، نخبگان بسیار خوبی وجود دارد که در این رابطه از ظرفیت آنها و نیز مراکز دانشگاهی در امر هوشمند سازی استفاده خواهیم کرد.

فرمانده ناجا درباره راه ‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی و اهداف این پلیس، گفت: وظیفه این پلیس، پیشگیری از جرایم اقتصادی و کمک به رونق دهندگان اقتصاد است.

سردار اشتری با اشاره به نام گذاری سال ۹۹ با عنوان " جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری ،گفت:پلیس امنیت اقتصادی در محقق شدن‌ شعار سال نقش بسزایی دارد؛ در صورتی که در حوزه اقتصادی، ضمن تولید امنیت از قاچاق جلوگیری کنیم و در گمرکات حضور کامل داشته باشیم می‌توانیم شعار سال را محقق کنیم.

وی با اشاره به حضور ناجا در ۱۲ گمرک کشور،بیان کرد: درصدد هستیم تا پایان امسال در اکثر گمرکات حضور داشته و ورود و خروج کالا را کنترل کنیم البته باید علاوه بر تجهیزات به بانک‌های اطلاعاتی نیز دسترسی داشته باشیم که تاکنون، بخشی از آن محقق شده است.

سردار اشتری با بیان اینکه  ۵۰ درصد سامانه‌های اطلاعاتی در اختیار ناجا قرار گرفته است، گفت: خواسته های ناجا مشخص است، پلیس تجهیزات کنترلی ندارد و ما بیش از ۴۰ درصد اطلاعات را در اختیار نداریم، بایستی کنترل داخل گمرکات و بعد از آن را نیز در اختیار داشته باشیم چرا که اگر اختیارات گمرک را در دست بگیریم، دیگر نیازی نیست در تهران و دیگر استان ها، انبارهای احتکار اقلام را پیدا کنیم.

وی بیان کرد: اگر امروز یک کلانتری راه اندازی شود در اصل به مردم خدمت شده است. پلیس جمهوری اسلامی ایران نیازمندی هایش از سازمان‌های دیگر بیشتر است.

سردار اشتری تصریح کرد: ۹۰ درصد بودجه ناجا صرف حقوق پرسنلش می‌شود و برای نگهداشت‌تجهیزات و امکانات آن چیزی باقی نمی‌ماند، بایستی یک سری از کارها در کشور دسته بندی شود، اگر پلیس می گوید اعتباراتش افزایش پیدا کرده و تجهیزات آن به روز شود برای خودش نیست بلکه برای خدمت رسانی بهتر به مردم است.

وی درباره فعالیت سامانه ۱۱۰ گفت: در سال گذشته، حدود ۳۵ میلیون تماس گرفته شده که ۶۰ درصد آن عملیاتی شده و ۳۰ درصد دیگر آن مشورت بوده است البته چند درصد از تماس ها نیز مزاحمت های تلفنی بوده است.

فرمانده ناجا با اشاره به برخورد پلیس فتا با شایعه سازان و تشویش گران اذهان عمومی در فضای مجازی، تصریح کرد: طی این مدت، پلیس فتا با ۱۳۶۵ مورد برخورد کرده که از این تعداد ۳۶۵ نفر دستگیر شدند، مابقی نیز احضار شدند و به یکسری از متخلفان  نیز اخطار تلفنی داده شد؛ این اقدام پلیس فتا ۹۰ درصد تأثیر مثبت در پاکسازی فضای مجازی از شایعات کرونایی داشته است.

وی به عملیاتی کردن طرح فاصله گذاری اجتماعی از سوی ناجا اشاره و تصریح کرد: در روز اجرای این طرح، در تمام ورودی و خروجی طرح حضور پیدا کردیم و دستور العمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا را انجام دادیم که در نهایت مسئولان و مردم از اقدامات ناجا تقدیر کردند.

  • ۹۹/۰۱/۲۴

پلیس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">