ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور گفت: این سازمان با همکاری مرکز صنایع نوین وزارت صنایع و معادن آماده حمایت و هدایت شرکت‌های نرم افزاری ایرانی برای حضور در بازار ‪ IT‬افغانستان است.
به گزارش سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، "سهیل مظلوم" گفت: حضور در بازار فناوری اطلاعات افغانستان از مدت‌ها پیش مورد توجه سازمان نظام صنفی بوده و در این خصوص بررسی‌های مطالعاتی و تحقیقاتی انجام شده است، ضمن اینکه یک هیات ‪ ۳‬نفره نیز مدتی پیش برای مذاکره و بازدید از افغانستان به این کشور عزیمت کرده اند.
وی با ذکر این نکته که در این سفر، سه تفاهم نامه همکاری بین طرف ایرانی و وزارت خانه‌های عدلیه، مالیه و مخابرات افغانستان امضا شد، گفت:

این سازمان برای حضور در بازار ‪ IT‬افغانستان برنامه ریزی کرده است.
نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اظهار داشت: تاکنون سه نشست همفکری با حضور بیش از ‪ ۲۰‬شرکت بزرگ انفورماتیکی کشور در این خصوص برگزار شده است.
مظلوم ادامه داد: بعد از ارایه نظرات شرکت‌ها و بیان واقعیات بازار افغانستان از سوی هیات اعزامی به کابل، طراحی برای حضور شرکت‌های خصوصی در این بازار تهیه شده است.
همچنین در آن زمان بندی اجرای کار، هزینه‌های لازم، میزان برگشت هزینه، نوع اقدامات و فعالیت‌های مورد نیاز و نحوه تامین منابع دیده شده است و برای اظهار نظر دقیق شرکت‌ها برای آنان ارسال شده است.
به گفته وی، شرکت‌ها نیز با مطالعه طرح یاد شده باید در زمان مقرر نسبت به انعکاس نظرات خود و ابراز علاقه مندی حضور در افغانستان تحت یک کار گروهی اقدام کنند تا بعد از جمع بندی نظرات و مشخص شدن تعداد شرکت های علاقه مند، مراحل بعدی کار انجام شود.
وی با دعوت از شرکت‌ها برای مطالعه طرح یاد شده که در سایت نظام صنفی این سازمان به آدرس ‪ WWW.irannsr.org‬قرار دارد گفت: مطالعات و بررسی های انجام شده نشان می‌دهد که پس از برقراری امنیت نسبی و شروع به کار سازمان‌های دولتی در افغانستان و به دلیل تشابهات زیاد فرهنگی و زبان مشترک فارسی، بازار نرم افزار کشور افغانستان می‌تواند محل مناسبی برای شرکت‌های ایرانی باشد.
نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ادامه داد: در صورت تمایل شرکت‌های ایرانی، سازمان نظام صنفی می‌تواند نسبت به پشتیبانی آن اقدام کند و در این راه از کمک مراکزی مانند مرکز صنایع نوین بهره ببرد.
وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و یا اختصاصی در یک کشور زمانی موضوعیت پیدا می‌کند که شرکت‌های ایرانی ابتدا مدتی را به طور منسجم و گسترده فعالیت کرده و خود را معرفی کرده باشند.
وی گفت: طرح‌هایی که بدون پشتوانه باشد و از تداوم برخوردار نباشد نه تنها هیچ کمکی به صادرات نمی‌کند که در تخریب چهره ایران نیز موثر خواهد بود.
مظلوم تصریح‌کرد: ضمن‌اینکه اگر شرکت‌های ایرانی برای حضور در افغانستان اعلام آمادگی کرده و منسجم عمل کنند، امکان برگزاری هر گونه نمایشگاه و یا طرح دیگری وجود دارد و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز تمام تلاش خود را برای حمایت از این شرکت‌ها انجام خواهد داد.

  • ۸۴/۰۹/۱۹

نظرات  (۱)

  • شرکت آرگون ترانس
  • این شرکت آمادگی خود را در زمینه فعالیت خود اعلام مینماید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">