ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌های اشتباه توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در گذشته، گفت: سیاست‌های غلط دولت گذشته، صنعت مخابرات را تا آستانه بحران پیش‌ برده بود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله حضرت‌پور در مراسم آغاز نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: دولت سیزدهم از حالت تقابلی با مخابرات خارج شده و یک رویکرد هم‌افزایی برای توسعه و پیشرفت در پیش گرفته است.

وی ادامه داد: شاید مخابرات خصوصی سازی شده اما باید اذعان کرد که این شرکت سرمایه ملی و متعلق به حاکمیت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه شرکت مخابرات ایران در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است، اضافه کرد: مدیرت مجموعه مخابرات در این برهه در اختیار یک رزمنده پرافتخار دوران جنگ است که ضمن تعهد، تجربه کافی برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی را دارد.

وی فیبر نوری را سرمایه ملی دانست و افزود: بخش بزرگی از پیشرفت و توسعه کشور به توسعه زیرساخت‌های مخابراتی از جمله فیبرنوری مربوط است.

حضرت‌پور از مسوولان و مدیران استانی خواست تا برای گسترش فیبرنوری در آذربایجان‌غربی، هم افزایی و همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس در راستای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در کنار دولت قرار گرفته است، گفت: مجلس از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نخواهد کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه شرکت مخابرات ایران توصیف کرد و یادآور شد: اخبار غیر رسمی در رابطه با تعدیل نیروها در این شرکت منتشر شده که امیدواریم صحت نداشته باشد.

حضرت‌پور همچنین از مدیریت شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی در تلاش برای توسعه زیرساخت‌های اینترنتی قدردانی کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه اینترنت ماهواره‌ای چالش جدی برای صنعت مخابراتی خواهد بود، افزود: مجلس به این موضوع ورود کرده و راهکار مواجه با آن در دست بررسی است.

وحید جلال زاده ادامه داد: اینترنت ماهواره‌ای می‌تواند به برخی مباحث امنیتی دامن بزند که باید راهکار لازم برای جلوگیری از آن به عمل آید.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار افزایش کیفیت و پهنای باند اینترنت در روستاهای آذربایجان‌غربی شد.

دیگر نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت توجه به اشتغال دیجیتالی، گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی باید منجر به اشتغال دیجیتالی شود.

سلمان ذاکر توسعه فیبر نوری در استمرار ارائه خدمات موثر به مردم را مهم عنوان کرد و افزود: مجلس تمایم تلاش خود را برای همکاری توسعه فیبرنوری به کار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: صیانت از اصرار و حفظ حریم خصوصی افراد با بهره مندی از فیبرنوری باید در دستور کار قرار گیرد.

عدل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با قدردانی از عزم دولت برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی گفت: سال آینده باید شاهد اجرایی سیاست‌های توسعه دولت در مباحث مخابراتی باشیم.

وی با بیان اینکه باید از بخش خصوصی در سرمایه گذاری برای توسعه مخابراتی حمایت کرد، افزود: بخش خصوصی به عنوان نظام مالی جدید نقش بسزایی در توسعه ایفا می‌کند.

نجف زاده با تاکید بر اجتناب دولت از درگیری در مباحث اقتصادی و خدماتی، تاکید کرد: در کشورهای توسعه یافته نیز دولت وظیفه نظارتی دارد و دخالتی در مباحث اقتصادی و خدماتی نمی‌کند که در همین راستا باید برای اجرایی این امر از بخش خصوصی حمایت کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">