ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرح مخابرات برای تفکیک 3 گانه ترافیک اینترنت

| دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

معاون تجاری شرکت مخابرات ایران از طرح جدید این شرکت برای تفکیک 3 گانه ترافیک اینترنت در کشور با هدف افزایش استفاده از محتوای داخلی در راستای شبکه ملی اطلاعات و اهداف اقتصاد مقاومتی خبر داد.

سمیع الله صادقی گفت: برای تامین محتوای داخلی، «ترافیک داخلی TCI» را تعریف کرده‌ایم تا امکان استفاده از بستر داخلی مخابرات برای کاربران و مشترکان این شرکت در کنار ترافیک کشوری و ترافیک اینترنت بین‌الملل فراهم شود.

وی گفت:  با اجرای این پروژه، سایت‌های داخلی که در دیتاسنتر مخابرات ایران، میزبانی شوند، قیمت ترافیک‌شان از اینترنت بین‌الملل و اینترنت کشوری ارزان‌تر محاسبه خواهد شد.

به گزارش ستاد خبری الکامپ صادقی تاکید کرد: در این زمینه با 10 شرکت تجمیع کننده محتوا قرارداد منعقد کرده‌ایم تا محتوای داخلی را از طریق بستر مخابرات ایران به مردم ارایه دهند.

وی این اقدام را در راستای تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و افزود: تولید محتوای داخلی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال را به همراه دارد و بستری برای کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها خواهد بود.

معاون تجاری شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه این طرح کمتر از 2 ماه است که به مرحله اجرایی رسیده، خاطرنشان کرد: ظرفیت خوبی برای دیتاسنتر مخابرات درنظر گرفته شده است و بیش از 20 گیگابیت ترافیک در این بازه زمانی از این طریق مبادله شده است.

صادقی با بیان اینکه استارتاپ‌ها می‌توانند محصولات خود را از طریق تجمیع‌کنندگان محتوا در این سامانه عرضه کنند، افزود: تفکیک ترافیک داخلی در بستر مخابرات باعث کاهش بیش از تعرفه 50 درصدی ترافیک کشوری خواهد بود.

وی گفت: درآینده نیز قصد داریم میزان مصرف مشترکان مخابرات را نامحدود کنیم به نحوی که ترافیک داخلی برای مشترکان مخابرات با پرداخت آبونمان ثابت نامحدود شود و تنها مشترکان برای اینترنت کشوری و بین‌المللی هزینه پرداخت کنند. به این ترتیب اینترنت مشترکان مخابرات برای استفاده از شبکه داخلی هیچ وقت قطع نخواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">