ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

طرز دریافت برنامه تلویزیون روی تلفن همراه

| شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۸۶، ۰۳:۵۷ ب.ظ | ۲ نظر

با راه‌اندازی سیستم ارسال سیگنال دیجیتال برای گیرنده‌های متحرک، شهروندان تهرانی می‌توانند شبکه‌های مختلف ملی و برخی شبکه‌های فرا ملی جمهوری اسلامی ایران را بر روی گیرنده‌های متحرک در داخل خودرو یا گوشی‌های تلفن همراه دریافت کنند؛ اما در حال حاضر گوشی‌های خاص و محدودی قابلیت دریافت این شبکه‌ها را دارند و ظاهرا مسوولان مربوطه در حال مطالعه هستند تا این امکان در اکثر گوشی‌های تلفن همراه فراهم شود.

مهدی افراسیابی - معاون فنی سازمان صدا و سیما - در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این که صدا و سیما از طریق فرستنده‌هایی کار دریافت شبکه‌های تلویزیونی را از طریق تلفن همراه فراهم کرده است، اظهار کرد: صدا و سیما در حقیقت به وسیله‌ی فرستنده‌هایی از تلویزیون، شبکه‌های تلویزیونی را به صورت دیجیتالی ارسال خواهد کرد و در دریافت این شبکه‌ها از طریق تلفن همراه در واقع فرستنده می‌تواند با اضافه کردن سیستم، امکانی را فراهم کند که این شبکه‌ها توسط گوشی‌های تلفن همراه قابل دریافت باشند.

وی با بیان این که در حال حاضر گوشی‌های خاصی قابلیت دریافت این شبکه‌ها را دارند گفت: در حال مطالعه هستیم و اگر بعد از انجام مطالعات به نتیجه‌ی مثبتی رسیدیم در اکثر گوشی‌های تلفن همراه نیز این امکان فراهم خواهد شد.

این کارشناس با اشاره به این که هم‌اکنون تنها در دو مدل گوشی نوکیا و سامسونگ، این امکان فراهم شده اظهار کرد: با اضافه کردن قطعه - IC - به دیگر تلفن‌ها امکانی فراهم می‌شود که دریافت شبکه‌های تلویزیونی در دیگر گوشی‌ها نیز امکان‌پذیر شود به همین منظور نمونه‌ای درخواست دادیم که بعد از انجام آزمایشات لازم این امر محقق شود.

وی ادامه داد: با این نمونه سرویس که در فرانسه تولید شده اکثر گوشی‌ها توانایی دریافت شبکه‌های تلویزیونی را خواهند داشت.

همچنین صابر فیضی - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران - هم در این باره ، گفت: این کار در حال حاضر بر روی گوشی‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود و در واقع سرویس رایگانی بوده و به شارژ نیاز ندارد.

وی ادامه داد: در صورت توسعه این سرویس و فراهم شدن این امکانات در دیگر گوشی‌ها و در صورت نیاز داشتن به شارژ، استفاده از این سرویس هزینه‌ خواهد داشت.

به گفته‌ی مسوولان در حال حاضر شبکه‌های تلویزیونی یک الی چهار، شبکه تهران، قرآن‌، خبر، العالم، پرس تی وی، شبکه استانی آذربایجان غربی و چهار شبکه رادیویی پیام، قرآن، جوان و رادیو ایران در تهران بر روی تلفن همراه قابل دریافت است.

  • ۸۶/۱۲/۲۵

نظرات  (۲)

همه جا این خبر منتشر شده ولی هیچکس تا بحال نتوانسته این شبکه ها را دریافت کنه من گوشی نوکیا ان 96 دارم ولی هرکاری کردم نتونستم استفدده کنم اگر کسی راهش را میدونه بگه تا ما هم استفاده کنیم
دوستان عزیزی که گوشی n96 دارن از دیروز (30/10/89) دریافت تلویزیون دیجیتال روی این نوع گوشی ها فعال شده و بطور خودکار تنطیمات رو با چند تا ok انجام میده و قابل دریافته . من خودم گرفتم شما هم بگیرید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">