ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فراخوان مزایده مجوز اپراتور چهارم موبایل عراق تمام شد اما برخلاف اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر آمادگی بخش خصوصی و اپراتور بزرگ ایران برای مشارکت در این پروژه، تاکنون هیچ تقاضایی برای فعالیت در چهارمین اپراتور عراقی از سوی ایرانی‌ها ارائه نشده است.

رگولاتور ارتباطی عراق درصدد است تا لایسنس جدیدی برای اپراتور موبایل در سطح ملی واگذار کند تا از این طریق تعداد اپراتورهای ارتباطی عراق در حوزه خدمات همراه به چهار برسد.

رگولاتوری این کشور رگولاتور ارتباطی عراق در نظر دارد تا لایسنس چهارمین اپراتور ملی این کشور را به فروش رساند.

رگولاتوری عراق پیش از این اعلام کرده بود که  متقاضیان خرید این پروانه خدماتی نهایتا تا 20 نوامبر (29 آبان) فرصت دارند تا اعلام آمادگی کنند.

در حال حاضر آسیاسل، زین و کُرِک به عنوان اپراتورهای اصلی عراق در حوزه موبایل خدمات‌دهی می‌کنند و طبق اصول در نظر گرفته شده توسط رگولاتوری این کشور باید

زیرساخت‌ها و تجهیزات خود را با اپراتور جدید (اپراتور چهارم) به اشتراک بگذارند تا قادر باشد با سرعت سرویس‌های خود را عرضه تجاری کند.

مدت اعتبار این لایسنس 15 سال و شرایط تمدید نیز در آن دیده شده است.

به گزارش تسنیم شبکه ارتباطی این کشور به دلیل جنگ آمریکا در سال 2003 از هم گسیخت و تقریبا از همان سال‌ها اقدام به تعمیر سوئیچ‌ها و لینک‌های ارتباطی قطع شده کرد.

سهم بازار موبایل این کشور به سرعت رشد و مرز 27 میلیون مشترک را تا پایان سال 2012 رد کرد.

جمعیت این کشور در حال حاضر طبق آخر ین آمار 32 میلیون و 585 هزار و 692 نفر بوده و 33 میلیون مشترک موبایل تا سال جاری میلادی داشته است.

مشترکان تلفن ثابت و ADSL عراق نیز به ترتیب 1.98 و 0.25 میلیون نفر است.

هم‌زمان با آمادگی رگولاتوری عراق برای اعلام فراخوان فروش پروانه اپراتور چهارم موبایل، وزیر ارتباطات جهت تسهیل ارتباطات زائران اربعین حسینی عازم عراق شده بود تا با مسئولان این کشور جهت همکاری‌های متقابل رایزنی کند.

این سفر در آبان ماه روی داد و محمود واعظی برای اولین بار خبر از آمادگی بخش خصوصی و اپراتور بزرگ ایران در مشارکت پروژه اپراتور چهارم عراق داد.

وزیر ارتباطات از آمادگی بخش خصوصی و از جمله اپراتور بزرگ ایران در مشارکت پروژه اپراتور چهارم عراق خبر داد و با بیان دیدگاه و نظرات جمهوری اسلامی و مقامات کشور، نسبت به ملت و دولت عراق گفت: ما خواهان موفقیت دولت عراق بوده و در کلیه بخش‌ها تلاش می‌کنیم بتواند به وظایف و تعهدات خود عمل کند.

حال با توجه به این اظهارات و اتمام مهلت فراخوان (29 آبان)، خبری از اعلام آمادگی اپراتورهای ایرانی نشده و حتی مشخص نیست که آمادگی خود را برای شرکت در مزایده این پروانه اعلام کرده‌اند یا خیر؛ مسئولان ارتباطی هم که یا از این موضوع اطلاعی ندارند یا ترجیح می‌دهند با سکوت کردن، تشریح جزییات را به وزیر ارتباطات که این موضوع را مطرح کرده بسپارند.

شنیده ها حاکی از این است که اپراتورهای ایرانی حاضر به شرکت در این فراخوان نشده و به عبارتی برای خرید اپراتور چهارم عراق اعلام آمادگی نکردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">