ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اپراتورها در رایگان کردن اینترنت دانشجویان و دانشگاه ها شفاف نیستند و اخباری مبنی بر اختصاص نیافتن ترافیک رایگان شنیده می شود.
علی اکبر صفوی عصر جمعه در گفت و گو با ایرنا درباره آخرین وضعیت رایگان شدن اینترنت دانشگاه ها برای ادامه آموزش های الکترونیکی و کاهش فشار مالی بر دانشجویان، اظهار داشت: ارسال آی. پی های دانشگاه ها برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنان ادامه دارد و وزارت ارتباطات هم در دفعات مکرر لیست را برای اپراتور ها ارسال می کند.
وی به ارسال لیست دانشگاه ها به وزارت ارتباطات برای اینترنت رایگان اشاره و خاطرنشان کرد: نخستین لیست قبل از عید برای این وزارتخانه ارسال شد؛ لیست دوم بیش از ۲ هفته قبل در اختیار اپراتورها قرار گرفت و سومین لیست طی چند روز اخیر باید ارسال شده باشد.
رییس کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم ادامه داد: در حال حاضر، نحوه عمل اپراتورها بحث اصلی است گرچه می دانیم این پیگیری وزارت ارتباطات و همکاری اپراتورها از روی الزام قانونی نیست بلکه از دید همدلی و همکاری با مردم به خصوص دانشجویان است.
صفوی تاکید کرد: اما سرعت عمل و همکاری اپراتورها (حال که وعده هم داده اند) بهتر است شفاف، سریع و علنی شود.
وی همچنین گفت: برخی اپراتورها تا چند روز قبل بر اساس لیست اول، رایگان شدن اینترنت دانشگاه ها را اعلام کرده اند؛ اما ۲ نکته مهم وجود دارد، نخست اینکه لازم است هر چه سریع تر بر اساس آخرین لیست های ارسالی عمل کنند تا پوشش جامعی از دانشجویان را شامل شود.
رییس کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم به دومین نکته اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس لیست اول تایید و اعلام شده توسط برخی اپراتورها، به هر دلیل از جمله مشکلات فنی یا اذعان دانشحویان همان لیست، اخباری مبنی بر لحاظ نشدن ترافیک رایگان شنیده می شود.
صفوی تاکید کرد: اپراتورها لازم است این موضوع را به صورت شفاف مشخص کنند که البته کار سختی هم نیست و کافی است با کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت یا تعدادی از دانشگاه ها به طور مستقیم تماس برقرار و آزمایش های لازم انجام شود.
وی در ادامه به سکوت برخی از اپراتورها اشاره کرد و افزود: برخی اپراتورها هم اصلاً سکوت اختیار کرده و هیچ شواهدی مبنی بر اینکه اقدام جدی در نظر گرفته اند، وجود ندارد؛ از این اپراتورها تقاضا می شود با شفافیت این اقدام مهم را برای دانشجویان عملیاتی کنند.
عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز به دانشگاه ها توصیه کرد که بار دیگر با اپراتورهای مربوط به خود بطور رسمی تماس بگیرند و اگر پاسخگو نبودند به کارگروه وزارت علوم اعلام کنند.
صفوی گفت: دانشجویان و دانشگاه ها هر گونه مشکل مبنی بر ارائه نشدن اینترنت رایگان و مصرف شدن حجم را با مستندات به کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، همزمان با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در کشور، آموزش های الکترونیک جایگزین کلاس های حضوری شد؛ اما در این میان وزارت ارتباطات وعده رایگان شدن اینترنت را مطرح و پیگیری کرد.
با وجود نامه نگاری های این وزارتخانه به اپراتورها اما به نظر می رسد فقط یک اپراتور اینترنت رایگان در اختیار دانشگاه های ارائه دهنده این آموزش های قرار داده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">