ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عملیات صرافی در فضای مجازی ممنوع شد

| شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۰۳:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی از ممنوعیت عملیات صرافی در فضای مجازی خبر داد و گفت: براساس مقررات ناظر بر عملیات ارزی صرافی ها که در 29 دی ماه سالجاری ابلاغ شد، صرافی های دارای مجوز فعالیت معتبر از بانک مرکزی تنها مجاز به انجام معاملات و خرید و فروش ارز هستند.

صمد کریمی درگفت و گو با ایرنا، با تاکید بر اینکه هرگونه عملیات صرافی در فضای مجازی و اینترنتی ممنوع است، تصریح کرد: البته صرافی ها در صورتی مجاز به خرید و فروش ارز هستند که قبلا نسبت به اعلام همزمان نرخ خرید و فروش ارز در محل استقرار صرافی و یا تارنمای آن اقدام کرده باشد.

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی گفت: براساس دستورالعمل مذکور که برای اولین بار توسط بانک مرکزی اعلام شده به جزء صرافی های دارای مجوز عالیت معتبر از بانک مرکزی، اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر نمی توانند اقدام به خرید و فروش ارز و تسویه معاملات کنند.

کریمی ادامه داد: به عبارت دیگر خرید و فروش ارز توسط دلالان و سفته بازان مطابق با مقررات اعلامی ممنوع است

وی ادامه داد: براساس دستورالعمل مدکور کانون صرافان مکلف شده هریک ساعت یکبار میانگین موزون نرخ خرید و فروش را محاسبه و در تارنمای خود اعلام کند.

وی در پایان گفت: این امر توسط کانون صرافان در تعامل سازنده با بانک مرکزی به صورت آزمایشی انجام شده و پس از نهایی شدن آن جهت اعلام عمومی در خصوص آن اطلاع رسانی خواهد شد.

  • ۹۳/۱۱/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">