ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

عوامل دلسوز داخلی و تبلیغ بازی ضد انقلاب

| يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

علی اصلان شهلا- در تمام نقدهایی که در مورد بازی «انقلاب 1979» ارایه می شود، از جمله نقد مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این محصول ضعیف خوانده شده و میزان استقبال از آن کم عنوان می شود.
اما همین بازی ضعیف با خودزنی نهادهای دلسوز و رسانه های انقلابی، به یکی از پر سر و صداترین بازی ها در یک هفته گذشته در کشور بدل شده است.
در حالی که کمتر کسی این بازی را می شناخت و چیزی در مورد آن شنیده بود، برخی سایت ها و خبرگزاری ها در مورد انتشار این بازی هشدار دادند. از جمله می توان به خبر خبرگزاری فارس اشاره کرد که پیش از انتشار بازی ضعیف 1979، به طور مفصل به نقد و معرفی آن پرداخت و عملا سبب دیده شدن این بازی در میان مخاطبان ایرانی شد.
همین دست خبرها سبب شد بلافاصله پس از انتشار بازی انقلاب 1979، در بسیاری از سایت های بازی لینک دانلود آن قرار داده شده و آن طور که به نظر می رسد، بسیاری از خوره های بازی آن را دانلود کرده اند.
نکته جالب تر این که بیش از آن که جمله ای علیه این بازی در سایت های ایرانی منتشر شده باشد، صحبت های نوید خوانساری سازنده این بازی بازنشر شده و عملا تنها از جمله «ضد ایرانی» برای توصیف مضرات آن استفاده شده است. بنابراین در عمل سایت های ایرانی نه تنها نتوانسته اند نقد درستی از این بازی ارائه کنند که در عمل عامل تبلیغ این بازی و سازنده آن شده اند.
اکنون اگر بسیاری از اهالی بازی های رایانه ای نمی دانستند در ساخت بازی معروف GTA یک ایرانی نقش داشته است، اکنون نه تنها او را می شناسند که مشتاق دانلود بازی جدید آن نیز هستند.
بنابراین به نظر می رسد در کنار اقدامات سلبی نظیر فیلتر سایت های دانلود بازی انقلاب 1979، اقدامات ایجابی نظیر نقد درست بازی، اعلام اشکالات آن و حتی سرمایه گذاری در جهت ساخت بازی هایی که به معرفی درست وقایع تاریخی می پردازند، ضروری است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">