ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فاز اول نظام جامع فناوری اطلاعات تدوین شد

| جمعه, ۲۳ شهریور ۱۳۸۶، ۰۳:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ICT گفت: فاز اول طرح جامع فن‌آوری اطلاعات در مرکز تحقیقات مخابرات ایران به اتمام رسیده و تحویل داده شده است همچنین گزارش فازهای دوم و سوم آن نیز تهیه شده و برای ارایه‌ی نظرات به شورای عالی فن‌آوری اطلاعات ارسال شده است.

کمال محامدپور - سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران - در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: طرح جامع فن‌آوری اطلاعات که در مرکز بررسی می‌شود تقریبا همان طرح جامع ICT کشور است که شامل پنج فاز می‌شود.

معاون وزیر ICT در ادامه تصریح کرد: فاز چهارم و پنجم این طرح نیز تهیه خواهد شد که از شورای عالی فن‌آوری اطلاعات برای انجام آن استعلام کردیم و قرار است آن‌ها اعلام کنند که آیا انجام این فازها را خود عهده‌دار می‌شوند و یا مرکز تحقیقات مخابرات آن را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: در این طرح پیش‌بینی می‌شود که برنامه‌ی عملیاتی برای توسعه‌ی IT کشور در بخش‌های مختلف باید به چه شکلی باشد.
طرح جامع فناوری اطلاعات برون سپاری می‌شود

پس از جمع‌آوری آرا و نظرات داوران، نتیجه برون‌سپاری طرح جامع فناوری اطلاعات مشخص خواهد شد.

دکتر وحید یزدانیان، مدیرکل دفتر آموزش، پژوهش و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، اظهار داشت: RFB طرح جامع فناوری اطلاعات تدوین شده و این طرح اکنون در حال گذراندن مراحل برون‌سپاری خود است.

وی گفت: تاکنون پنج پروپازال (پیشنهاد) به دست داوران ما رسیده است که داوران مشغول بررسی‌های آن‌ها هستند؛ این حرکت از 15 خردادماه در مرکز تحقیقات مخابرات ایران آغاز شد و پس ازآن پیشنهاداتی به این شرکت رسید که در هیات داوری مشغول بررسی است و اکنون مشغول جمع‌آوری نظرات داوران هستیم.

وی، اظهار امیدواری کرد که تا چند هفته آتی، نتیجه این برون‌سپاری اعلام شود.

به گزارش خبرنگار سیتنا، طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات، به منظور سامان‌دهی فناوری‌های وارد شده از خارج کشور، تدوین می‌شود تا پس از تدوین، تمامی فناوری‌های خریداری خارج از کشور، در چارچوب این طرح آینده‌نگری ‌شود.

  • ۸۶/۰۶/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">