ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فاز 3 «شاد» رونمایی شد

| دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۹، ۰۲:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

در دومین روز دهه فجر، آیین رونمایی از فاز 3 شبکه آموزشی «شاد» با حضور وزیر آموزش ‌و پرورش برگزار شد.

به گزارش فارس، در دومین روز از دهه مبارک فجر، آیین رونمایی از فاز 3 شبکه آموزشی «شاد» با حضور وزیر آموزش‌ و پرورش و جمعی از معاونین و مدیران حوزه ستادی و همچنین مدیران کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها برگزار شد.

«شاد» متولد شده در شرایط کروناست به عبارت دیگر در شرایطی که امکان بازگشایی مدارس به دلیل وضعیت کرونا در کشور وجود نداشت، آموزش‌های تلویزیونی و مجازی جایگزین شد و برای آموزش مجازی، «شاد» ایجاد.

«شاد» مخفف شبکه آموزشی دانش‌آموزان است که مدلی که در حال حاضر مشاهده و کار می‌شود، در 21 فروردین امسال رونمایی شد و از اول اردیبهشت هم وارد چرخه اجرا شد.

«شاد» فراز و نشیب‌های زیادی را تاکنون طی کرده است؛ برای اینکه دانش‌آموزان بتوانند بهتر از این سامانه استفاده کنند باید مشکلات آن مرتفع می‌شد که در فاز 2 شاد این اتفاق تا حدودی رخ داد اما همچنان مشکلاتی در شاد مشاهده می‌شد.

حاجی‌میرزایی اوایل آذر به خبرنگار فارس گفت: ««شاد» یک امکان مهم است اما یک مشکلاتی هم دارد که ما در حال رفع آنها هستیم. «شاد» در حال تجهیز است و زیرساختش روز به روز در حال توسعه بیشتر است و طبق اعلامی که گروه فنی داشتند، در یکی ، دو هفته آینده تغییر چشمگیری را در شاد شاهد خواهیم بود».

این وعده‌ها ادامه داشت تا اینکه بالاخره در دومین روز از دهه مبارک فجر، فاز 3 شاد رونمایی شد؛ بر این اساس در این مراسم پیرامون موضوعاتی از جمله آینده شاد، برنامه‌های توسعه‌ای شاد و پسا کرونا، تأثیرگذاری بیشتر برنامه‌ها، مقایسه ایران و سایر کشورهای دنیا در مواجهه با برنامه‌های آموزش مجازی در شرایط کرونایی، آموزش نوآموزان پیش‌دبستانی در شاد، معرفی شادنما و برنامه‌های آن، معرفی برنامه‌های ورزش صبحگاهی و استعدادیابی ورزشی، خدمات ویژه دانش آموزان استثنایی، معرفی سامانه جدید گزارش‌گیری، معرفی خدمات ویژه روسای فناوری استان‌ها و اعلان مقررات مدیریت کانال‌ها و گروه‌ها، معرفی تدریس برتر، معرفی آزمون ساز، نسخه وب، جنگ شادی و ... سخنرانی هایی ارائه شد.

 

میانگین فعالیت روزانه معلمان در شبکه شاد اعلام شد 
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش اظهار کرد: شبکه شاد؛ سامانه‌ای بومی، امن، اختصاصی، رایگان و فراگیر است که در دوران اوج کرونا و تعطیلی اماکن مختلف موجب استمرار فعالیت‌های آموزشی مدارس، معلمان و دانش آموزان شد.

علی باقر زاده در آیین رونمایی از فاز 3 شبکه دانش‌آموزی شاد که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و اعضای شورای معاونان در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: شبکه شاد که مخفف «شبکه آموزشی دانش‌آموز» است به‌عنوان یک سامانه‌ای بومی، امن، اختصاصی، رایگان و فراگیر در اوج روزهایی که کرونا باعث تعطیلی مدارس شد و هیچ راهی برای اتصال دانش‌آموز به مدارس نبود در کوتاه‌مدت به دست توانمند همکاران خلاق همین سرزمین و وقت گذاری زیاد وزیر و معاونان وی راه‌اندازی شد.

وی بابیان اینکه شبکه شاد مسیر تعالی خود را در مدت‌زمان سپری‌شده طی کرده است، افزود: محدودیت‌هایی در سراسر کشور داریم که مربوط به زیرساخت‌های دیگر است؛ آموزش‌وپرورش با همراهی همراه اول و متناسب با فرصت و آمادگی‌های ایجادشده واکنش مناسبی را در ایام اوج شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مشاغل و اماکن مختلف نشان داد و محصول کار آن شبکه شاد شد.

باقرزاده گفت: امروز شبکه شاد به یکی از بزرگ‌ترین و فراگیرترین پلتفرم‌های آموزشی در سراسر کشور تبدیل‌شده است و بیش از ۱۱۵هزار مدیر واحد آموزشی در شاد احراز هویت شده‌اند و امکان استفاده از سرویس‌ها را برای اعمال و راهبری آموزش در دسترس دارند.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی بابیان اینکه ۷۲۷هزار معلم به‌عنوان ادمین کلاس‌ها در شبکه شاد هستند و روزانه متوسط ۶۰دقیقه در کلاس فعالیت دارند، افزود: برای تولید محتوا دبیرخانه‌های متعددی شکل گرفتند و نیروهای متعددی در حال فعالیت هستند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی با اشاره به اینکه برای تمام دروس پایه‌های تحصیلی محتوا تولید می‌شود و بیش از ۱۲میلیون و ۶۰۰هزار دانش‌آموز در شبکه شاد احراز هویت شده‌اند و در کلاس‌ها حضور دارند، اظهار کرد: بر اساس دستور وزیر برای بهره‌برداری هفتگی سرویس‌های جدید این نشست برگزارشده است تا از امکانات جدید شاد رونمایی شود.

  • ۹۹/۱۱/۱۳

شبکه شاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">