ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فایده جدال‌های فیلترینگی چیست

| سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۱۷ ق.ظ | ۰ نظر

این روزها باز هم موضوع فیلتر شبکه‌های اجتماعی با انتشار خبر اشتباهی از فیلتر برخی از نرم‌افزارهای پیام‌رسان موبایلی در یک خبرگزاری کلید خورد. این خبر به سرعت دست به دست در شبکه‌های اجتماعی چرخید و چند ساعت و روز هم گذشت و خبری از فیلتر شبکه‌های مذکور نشد.

حالا همین موضوع دوباره مقدمه‌ای شده بر پاسخ به این پرسش که با شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های موبایلی چه باید کرد. یکی از خبرگزاری‌ها ماموریت گزارش از بدی‌ها و سیاهی‌های این شبکه‌ها را دارد و انبوهی از اخباری از این دست را منتشر می‌کند.

در این میان اما پاسخ‌های مطبوعاتی برخی مسوولان موافق و مخالف فیلترینگ نیز در نوع خود جالب و سوال برانگیز است.

در اخیرترین نمونه این جدل‌ها وزیر ارشاد گفته نمی‌توان به خاطر دو راننده خطاکار یک بزرگراه را مسدود کرد. دو روز بعد اما مقام قضایی در پاسخ به وی گفته برخی از بزرگراه‌های مجازی به اسراییل ختم می‌شود.

و ماجرا همینجا به اتمام رسید. این چندمین بار است که جدل‌هایی از این دست به صورت یک موج ایجاد می‌شود و بعد از آن نیز هیچ اتفاقی رخ نداده و همه چیز به فراموشی سپرده می‌شود از این رو پرسش اینجاست که فایده این جدل‌ها اصولا چیست؟

  • ۹۳/۱۰/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">