ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فردا، روز جهانی رسانه‌های اجتماعی است

| چهارشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۴۲ ق.ظ | ۰ نظر

در آستانه ششمین سال بزرگداشت روز جهانی رسانه های اجتماعی (فردا 30 ژوئن) کشورهای خاورمیانه بیشترین میزان رشد استفاده از شبکه های اجتماعی را در جهان از آن خود کردند؛ چیزی حدود 14 درصد. همچنین تعداد کاربرانی که از موبایل برای استفاده از شبکه های اجتماعی در خاورمیانه استفاده می کنند، 21 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
فناوران- رسانه های اجتماعی بیش از هر جایی به آسیا و خاورمیانه کمک می کند تا سریع تر دوران گذار سیاسی و اجتماعی را پشت سر بگذارند. آمارهای سایت statista.com نشان می دهند در آسیا، چین بیشترین کاربران فعال رسانه های اجتماعی را در ماه دارد که از موبایل استفاده می کنند؛ 557 میلیون کاربر فعال ماهانه. بعد از چین هند با 116 میلیون کاربر فعال ماهانه که برای استفاده از شبکه های اجتماعی از موبایل استفاده می کنند، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
در ابتدای سال 2016، درحالی که جمعیت جهان از 7 میلیارد نفر گذشته بود، حدود 3 میلیارد و 400 میلیون کاربر اینترنت داشتیم که از این جمعیت آنلاین در سراسر دنیا، شبکه های اجتماعی 2 میلیارد و 300 میلیون کاربر فعال داشتند و از میان آنها حدود یک میلیارد و 900 میلیون کاربر فعال از موبایل استفاده می کردند. این آمار حالا که نیمه سال میلادی هستیم، حتما افزایش پیدا کرده است.
جالب است بدانید تعداد کاربران فعال اینترنت در سال 2016  نسبت به سال 2015 در تمام جهان 10 درصد افزایش یافته است. آمار کاربران فعال شبکه های اجتماعی نیز به همین میزان افزایش پیدا کرده است. رشد کاربران فعال شبکه های اجتماعی که از موبایل استفاده می کنند نیز 17 درصد افزایش یافته است. در میان کشورهای مختلف بیشترین میزان رشد استفاده از شبکه های اجتماعی به کشورهای خاورمیانه تعلق دارد؛ چیزی حدود 14 درصد. همچنین تعداد کاربرانی که از موبایل برای استفاده از شبکه های اجتماعی در خاورمیانه استفاده می کنند، 21 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. در ایران نخستین بار، سال 91 بود که روز جهانی رسانه های اجتماعی جدی گرفته شد و برگزاری اولین همایش در آن سال، ایران را نیز هم پای دیگر کشورها در این روز مطرح کرد. هرچند سال های عمر همایش روز جهانی رسانه های اقتصادی کوتاه بود و برگزارکننده ای مصرّی برای آن پیدا نشد، اما رسانه های اجتماعی در ایران به رغم تمام محدودیت ها به کار خود ادامه داد. 
امروز کاربران شبکه های اجتماعی یکی از اثرگذارترین بخش های جوامع در تصمیم گیری ها و اطلاع رسانی هستند؛ کاربرانی که شامل اکثریت مردم می شود. می توان گفت کاربران، گروه های حامی حقوق بشر، حامی محیط زیست، فعالان اجتماعی و سیاسی سراسر جهان در آستانه ششمین سال بزرگداشت روز جهانی رسانه های اجتماعی به بلوغ رسیده اند. حالا هدفمندتر از گذشته و به موقع از رسانه های اجتماعی استفاده می شد و به همین دلیل هم هست که می بینیم جریان هایی که سرچشمه اش رسانه های اجتماعی هستند، درون جامعه نفوذ کرده و نمود بیرونی پیدا می کنند. در این میان گسترش استفاده از موبایل کمک بزرگی است به بزرگ تر و قدرتمندتر شدن رسانه های اجتماعی.(منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">