ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فرمول محاسبه کاربران اینترنت تغییر می کند

| دوشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۸۷، ۰۹:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

فرمول محاسبه ضریب نفوذ اینترنت در کشور قدیمی بوده و باید این فرمول به روز شود.

سعید مهدیون، مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات (دیتا)، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، اظهار داشت: نیاز به محاسبه دقیق کاربران اینترنت در کشور احساس می‌شود و از آنجا که نظرات مختلفی در خصوص تعداد کاربران اینترنت و نحوه محاسبه آن وجود دارد، در این فرمول تجدید نظر صورت می‌گیرد.

وی، در توضیح مسائل فنی تجدید نظر در فرمول محاسبه کاربران، تاکید کرد: شاخص‌ها در فرمول سابق نیاز به بازنگری جدی دارند، به عنوان نمونه ورود سرویس GPRS در اپراتور دوم سبب تغییراتی در نحوه دسترسی و تعداد کاربران شده است.

مهدیون، افزود: در تعیین فرمول محاسبه کاربران اینترنت، از نظرات کارشناسان در مراکز علمی بهره برده خواهد شد، از همین رو فرم‌هایی به چند دانشگاه صنعتی و دانشکده‌های علوم ارتباطات ارسال شده تا پس از دریافت نظرات، در تعیین فرمول تصمیم‌گیری شود.

مدیرعامل دیتا، همچنین فرمول جدید محاسبه را بسیار پیچیده‌تر از فرمول سابق عنوان و تصریح کرد: فرمول ضریب نفوذ اینترنت، یک بحث کاملا فنی است و به احتمال فراوان، با توجه به این فرمول و انجام آمارگیری‌ها، ضریب نفوذ اینترنت افزایش خواهد یافت.

یادآور می‌شود، آمار کاربران اینترنت در پایان سال گذشته، 18 میلیون کاربر و ضریب نفوذ اینترنت نیز 27 درصد اعلام شد.

  • ۸۷/۰۱/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">