ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فرهنگ سازی در دستور کار کمیسیون افتا

| چهارشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۴:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

مسوول کمیسیون افتای (امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور) سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: فرهنگ‌سازی در حوزه امنیت اطلاعات مهمترین اولویت کاری این کمیسیون در سال جاری است.

"محمودرضا خادمی" روز دوشنبه در اولین نشست اعضای این کمیسیون در سال جدید با اشاره به بازار بالقوه امنیت اطلاعات در کشور افزود: متاسفانه به دلیل عدم شناخت کافی مسوولان و کاربران از اهمیت و جایگاه "امنیت اطلاعات"، بازار شرکت‌های فعال در این حوزه رکود بی‌سابقه‌ای یافته است.

وی ادامه داد: در این جلسه شفاف‌سازی فعالیت‌های دولت در حوزه آی‌تی، تقویت کمی و کیفی تقاضا در بازار، اصلاح مقررات و شرایط حاکم بر بازار به عنوان برنامه پیشنهادی در این خصوص مورد بررسی قرار گرفت.

مسوول کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در خصوص وضعیت پروژه‌های در دست اجرا شرکت‌ها گفت در طی این مدت امور بسیار محدودی به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی یادآور شد: نه تنها امنیت اطلاعات در کشور از جایگاه و ارزش مشخصی برخوردار نشده بلکه برخی از شرکت‌ها نیز با ارائه خدمات و سرویس‌هایی نامناسب، بازار این حوزه را تحت تاثیر عملکرد نامناسب خود قرار داده‌اند.

خادمی با اشاره به ضرورت اجرای اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام در خصوص توسعه و تقویت بنگاه‌های کوچک اقتصادی گفت: متولیان امر باید به فرهنگ توسعه، بکارگیری فناوری اطلاعات و امنیت اطلاعات در کشور توجه کنند.

وی گفت: بخش خصوصی آمادگی کامل دارد تا با توان و تجربه شرکت‌های فعال در این حوزه بستر مناسب را متناسب با نیازهای کشور ایجاد کند.

در پایان خادمی گفت نیاز به حضور رسانه ملی برای افزایش فرهنگ عمومی جامعه ضروری به نظر می‌رسد و لازم است مسوولان برای افزایش آگاهی جامعه در این بخش اقدام جدی و موثر را در دستور کار خود قرار دهند.

  • ۸۶/۰۲/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">