ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فروش اینترنتی صنایع دستی ایران

| چهارشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۸۶، ۰۴:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

نخستین مرکز مجازی تجارت الکترونیک آثار صنایع دستی ایران به آدرس www.aftab.ir راه‌اندازی شد.

به گزارش فارس، مصطفی قاسمی، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز با افتتاح نخستین مرکز مجازی تجارت الکترونیک آثار صنایع دستی در جمع خبرنگاران گفت: همواره یکی از معضلات اصلی صنایع دستی، بازاریابی آن در خارج و داخل از کشور بوده است که در واقع با افتتاح این مرکز مجازی بخشی از این معضل حل خواهد شد.

وی اثر این طرح را در افزایش فروش صنایع دستی کشور رشد 20 درصدی عنوان کرد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زمان ارسال این کالاهای صنایع دستی را برای تهرانی‌ها یک روز، برای شهرستانی‌ها 3 روز و برای خارج از کشور، یک هفته اعلام کرد.

قاسمی اظهار داشت: این پروژه که با کمک بخش خصوصی اجرایی شده است شروعی برای حضور فعال بخش خصوصی در بازاریابی و فروش صنایع دستی است.

وی ادامه داد: صنایع دستی، امروز به عنوان گفت‌وگوی بدون کلام تمدن‌ها مطرح است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به طراحی و تدوین بیش از 300 پروژه برای صنایع دستی کشور طی سال گذشته، گفت: ایجاد ویترین صنایع دستی در دستگاه‌ها، قرار دادن کالاهای صنایع دستی در فهرست جوایز بانک‌ها و... از طرح‌های اجرا شده این معاونت برای فرهنگ‌سازی استفاده از صنایع دستی است.

قاسمی از ارسال کالاهای صنایع دستی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور برای نوروز سال 87 خبر داد و گفت: علی‌رغم برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح به نوروز امسال نرسید.

وی به دو موضوع در دستور کار دولت با موضوع صنایع دستی اشاره کرد و گفت: معافیت کارگاه‌های زیر 5 نفر از پرداخت حق بیمه در تمام رشته های صنایع دستی و بیمه هنرمندان و صنعتگران این حوزه به صورت انفرادی دو طرح در دستور کار دولت است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از هدف گذاری 54 نمایشگاه خارج از کشور در سال جاری خبر داد که حضور صنعتگران و هنرمندان در این نمایشگاه‌ها رایگان است.

قاسمی از نبود آمار و اطلاعات دقیق و به روز شده در حوزه صنایع دستی انتقاد کرد و گفت: نرم‌افزاری را در حال حاضر برای آن موضوع تهیه کرده‌ایم که تاکنون بخشی از آمارها در آن وارد شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که در نیمه دوم امسال بتوانیم آمار دقیقی از فعالان حوزه صنایع دستی در کشور داشته باشیم.

توحدی،رئیس گروه بازاریابی و صادرات معاونت صنایع دستی نیز در این مراسم گفت: علاوه بر معرفی محصولات در مرکز مجازی تجارت الکترونیک آثار صنایع دستی ایران، هنرمندان این صنعت نیز معرفی می‌شوند و می‌توان ارتباط مستقیم با کارگاه های صنایع دستی برقرار کرد.

در این مراسم با یکی از کارگاه‌های صنایع دستی نیز قرار یود از طریق اینترنت ارتباط برقرار شود که برق کارگاه قطع شد و ارتباط برقرار نشد.

  • ۸۶/۰۲/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">