ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فریب تبلت‌های دانش‌آموزی را نخورید

| يكشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۲، ۰۱:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش درباره فروش تبلت‌های دانش‌آموزی که اخیرا بازار داغی ایجاد کرده‌ است، گفت: آموزش و پرورش تاکنون هیچ تبلتی را تایید نکرده است و برای اجرای طرح تبلت دانش‌آموزی در شهر تهران در حال بررسی تبلت‌ها هستیم.

ایسنا- یوسف نوری درباره اجرای طرح تبلت دانش‌آموزی که قرار بود به صورت پایلوت در تهران اجرا شود، گفت: این طرح در دست پیگیری است و با توجه به اینکه برخی از زیرساخت‌های آن آماده نبود، مقرر شده پس از تکمیل زیرساخت‌ها، اجرای آن آغاز شود.

وی افزود: پیش‌نویس پیوست فرهنگی طرح تبلت دانش‌آموزی نیز تهیه شده و با توجه به اینکه این طرح در کشورهایی چون هندوستان، ترکیه و کره با موفقیت اجرا شده، می‌توان از تجربیات این کشورها برای اجرای طرح استفاده کرد.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: طرح تبلت دانش‌آموزی نسبت به سایر فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی آموزش و پرورش وسیله به‌روزتری است و پس از آماده شدن زیرساخت‌ها، به صورت پایلوت در تهران اجرای آن آغاز خواهد شد.

نوری درباره تبلیغات مراکز کامپیوتری و فروش تبلت‌های دانش‌آموزی نیز گفت: تاکنون آموزش و پرورش هیچ تبلتی را تایید نکرده است، چراکه برای این کار نیاز به یک گروه تایید داریم و باید بسیاری از فاکتورها در تایید تبلت برای دانش‌آموزان مورد تایید قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه برخی از محصولات ارایه شده در بازار از بهداشت کافی برخوردار نبوده و ممکن است سلامت دانش‌آموزان را تهدید کند، گفت: تبلت‌هایی که در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت براساس اندازه، ابزار و متناسب با پایه‌های تحصیلی دانش‌آموزان تهیه خواهد شد، لذا تبلت‌های دانش‌آموزی نیاز به تاییدیه وزارت آموزش و پرورش دارد.

  • ۹۲/۰۸/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">