ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فضای مجازی کشور عملا در اختیار ما نیست

| چهارشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور اذعان کرد: واقعیت این است که در عمل فضای مجازی کشور در اختیار ما نیست بنابراین باید فکر اساسی در این حوزه شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجو انتظاری عضو شورای عالی فضای مجازی کشور در جلسه بررسی سند توسعه پایدار یونسکو که توسط موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ساختار شبکه ای بهترین ساختار برای پیاده سازی سند توسعه پایدار یونسکو است و این شبکه الان در اختیار آنهاست گفت: در حال حاضر ده شرکت در دنیا جزو برترین ها هستند که 7 شرکت آنها IT است در واقع شرکت های نفتی نیز بعد از این شرکت ها قرار گرفته اند به گونه ای که اپل با 600 میلیارد دلار و بعد از آن گوگل و مایکروسافت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین شبکه ها امریکایی هستند که فرهنگ این کشور را ترویج می کنند تصریح کرد: یک شرکت امریکایی 60 درصد ترافیک اینترنت را در اختیار دارد و یکی از دیتاسنترهای این کشور بیش از 60 درصد میزبانی دنیا را در اختیار دارد در واقع امروز کل آدرس های اینترنتی دنیا در امریکا کنترل می شود.

انتظاری با بیان اینکه تولید و توزیع فرهنگ در امریکا اتفاق می افتد اضافه کرد: در حال حاضر 70 درصد ترافیک بین المللی کشورمان در اختیار یک شرکت است که صاحب آن یک یهودی روس است

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور افزود: اگر بخواهیم یک سایت غیرفرهنگی را از این شبکه اجتماعی حذف کنیم وزارت ارتباطات ما باید از این شرکت درخواست کند تا نسبت به حذف این شبکه اقدام نماید، واقعیت این است که تصمیم گیری در فضای مجازی در اختیار کشور ما نیست و این ها متاثر از حکمرانی جهانی است.

 وی با بیان اینکه فضای واقعی به سمت فضای مجازی رفته اضافه کرد: هویت ملی ما در فضای مجازی در حال شکل گیری است اما با این وجود ما هیچ مدیریت و حکمرانی در این فضا نداریم در واقع در حوزه محتوای فضای مجازی فاقد قوانین لازم هستیم.

انتظاری با اشاره به اینکه انتشار اخبار جعلی، دروغ، اخبار شبه دار و اطلاعات غیرمستند از معضلات فضای مجازی است و در امریکا هم با همین مشکل مواجهند تصریح کرد: فیس بوک برای رفع این مشکل یک نرم افزار تهیه کرده ولی سوال این است که ما در ایران چه کردیم؟

عضو شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: اساس تشکیل شورای عالی فضای مجازی مبتنی بر اقتدار و حکمرانی ما در این حوزه بوده اما سوال این است که چه اتفاقی در این زمینه افتاده است؟ واقعیت این است که امروز شبکه ملی اطلاعات کشورمان که یکی از پروژه های اساسی بوده به صورت یک پروژه نمایشی درآمده و فکر نمی کنم آنچه مد نظر رهبر معظم انقلاب بوده اجرا شده باشد.

وی بیان کرد: واقعیت این است که در عمل فضای مجازی کشور در اختیار ما نیست بنابراین باید فکر اساسی در این حوزه شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">