ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فعالیت مرکز تجارت الکترونیکی ایران آغاز شد

| يكشنبه, ۲ مرداد ۱۳۸۴، ۰۴:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

مرکز تجارت الکترونیکی ایران روز شنبه باحضور معاون وزیر صنایع و معادن و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به طور رسمی آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، این مرکز به منظور ارایه خدمات و توسعه تجارت الکترونیکی و همچنین با هدف پاسخگویی به نیاز و گسترش تعاملات تجاری به صورت آنلاین، طراحی و راه‌اندازی شده است.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مراسم شروع فعالیت مرکز تجارت الکترونیکی کشور گفت: ایران در راستای استفاده از الکترونیک و شبکه‌های الکترونیکی و اینترنت برای داد و ستد و تجارت هنوز در ابتدای راه است و کار زیادی در این خصوص در گذشته انجام نشده است.
"رضا ویسه" با بیان اینکه در چند سال اخیر کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است، افزود: این مرکز فضای مناسبی برای عرضه کالا و تقاضا برای خرید فراهم می‌کند ، ضمن اینکه هزینه‌ها را کاهش و سرعت را افزایش می‌دهد.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد:با فرهنگ‌سازی ، آموزش و تبلیغات در بخش خرده و عمده فروشی و تجارت در کشور که توسط مرکز تجارت الکترونیکی انجام می‌شود،ازاین مرکز که در زمینه خرید وفروش املاک، خودرو،صنایع دستی، مناقصه -ها و مزایده‌ها و...، فعالیت دارد، در آینده استقبال خوبی به عمل آید.
به گفته وی، برای طراحی و راه اندازی مرکز تجارت الکترونیکی ایران دو میلیارد و ‪ ۶۹۰‬میلیون ریال هزینه شده است.
ویسه اظهار داشت:سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در چارچوب سیاستهای خود ،در سه سال اخیر در زمینه کمک و حمایت از کارآفرینان، نوآوری و گسترش مراکز پژوهش و تحقیقات ، در کشور پیشگام بوده است.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تصریح کرد: در این مدت حدود ‪ ۳۱‬طرح توسط این سازمان به مرحله اجرا در آمده است که طرح راه - اندازی مرکز تجارت الکترونیکی ایران از جمله طرحهایی است که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.
وی در ادامه گفت: تاکنون حدود ‪ ۲۶‬میلیارد و ‪ ۵۰۰‬میلیون ریال برای راه - اندازی و اجرایی کردن این طرحها هزینه شده است.
ویسه در این مراسم از کمک و حمایت سازمان گسترش و نوسازی به طرحهایی که برای کمک به فرایند توسعه اطلاعات الکترونیک در کشور باشند، خبر داد و افزود: وزارت صنایع و معادن نیز به طور ویژه بحث فناوری اطلاعات را مورد توجه قرار داده است ، به گونه‌ای که مرکز صنایع نوین را برای حمایت و کمک به پژوهشگران و محققان فناوری اطلاعات راه‌اندازی کرده است.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران سپس تصریح کرد: این سازمان تا کنون حدود چهار تریلیون و ‪ ۳۰۰‬میلیارد ریال طرح در بخش صنایع پیشرفته (های تک) تصویب و اجرا کرده است.
وی افزود: همچنین از این میزان حدود ‪ ۳۱۰‬میلیارد ریال در قالب ‪ ۱۵‬طرح در بخش نرم‌افزاری صنایع پیشرفته و حدود یک تریلیون و ‪ ۳۰‬میلیارد ریال در قالب هفت طرح در بخش سخت افزاری این صنایع ، هزینه کرده است.
ویسه اظهار داشت: سازمان گسترش با وجود اینکه تمام فعالیتهای خود را در قالب دولت به مرحله اجرا درآورده است ، اما تمام شرکتهای شکل گرفته در زمینه صنایع پیشرفته غیردولتی و متعلق به بخش خصوصی هستند.
مرکز تجارت الکترونیکی ایران یک نظام مبتنی بر اینترنت است که به منظور انتشار و اطلاع رسانی تجاری برای تسهیل تعاملات بازرگانی و ارایه خدمات اطلاعاتی و مشاوره در امر سرمایه‌گذاری به اعضا، ایجاد شده است.

در این مرکز علاوه بر تبلیغات و بازاریابی از طریق وب، تبادل اطلاعات بین عرضه‌کنندگان ومتقاضیان سطوح مختلف در زمینه کالاها، خدمات ومحصولات، مناقصه - ها، مزایده‌ها و پروژه‌ها، فرصتهای شغلی و کاریابی صورت می‌گیرد.

  • ۸۴/۰۵/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">