ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فعالیت های ایرانسل قابل پیگیری است

| شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۸۵، ۰۷:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

مطابق پیگیری‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پروژه ایرانسل طبق برنامه و قوانین در حال پیشرفت بوده و تاکنون موردی مبنی بر تخطی از مفاد موافقت نامه پروانه گزارش نشده است.
مهندس «علی نادی پور» معاون اعمال مقررات و نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نظارت بر پروژه ایرانسل توسط سازمان تنظیم مقررات به صورت‌های مختلف از قبیل نظارت نمایندگان خود سازمان در مرکز و گمرک و نظارت توسط «نمایندگان تماس» در 30 استان کشور انجام می‌شود.

وی افزود: «نمایندگان تماس» متشکل از مسوولان شرکت‌های مخابرات استان‌ها هستند که وظیفه پیگیری، پیشرفت و تامین مدارات و ارتباطات مورد نیاز در سطح استانها رادارند .

نادی پور اظهار داشت: در تهران نیز تامین مدارات و ارتباطات ایرانسل از طریق سه شرکت ارتباطات زیر ساخت، ارتباطات سیار و فناوری اطلاعات و در غالب قرارداد انجام می‌شود.

نادی پور خاطر نشان کرد: این سازمان نمایندگانی در گمرک کشور به منظور نظارت بر ترخیص تجهیزات مخابراتی داشته و آنها موظف به نظارت بر ورود، ترخیص و انطباق تجهیزات با استانداردها و ضوابط هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این نمایندگان سازمان تنظیم مقررات برای نظارت هر چه بهتر بر تکالیف دارنده موافقت نامه پروانه و عملکرد آن، بکارگیری خدمات گروههای مشاور را در بخش فنی، حقوقی و اقتصادی در دستور کار خود قرار داده که اولین جلسه در این خصوص روز گذشته برگزار شده است و پس از بررسی‌های لازم گروه‌های مورد نظر انتخاب و کار خود را آغاز خواهند کرد .
معاون اعمال مقررات و نظارت سازمان تنظیم مقررات گفت: هدف از به کارگیری این گروه‌ها، نظارت دقیق بر این پروژه در سال‌های آینده است و این امر با همکاری مرکز تحقیقات مخابرات ایران و با هدف برون سپاری فعالیت‌های مربوطه و ورود بخش غیر دولتی داخلی انجام خواهد شد.

نادی‌پور اظهار داشت: علاوه بر این نظارت‌ها ، شرکت خدماتی ایرانسل موظف به ارائه گزارش سه ماهه به سازمان تنظیم مقررات است و تاکنون گزارش سه ماهه اول در اسفند سال گذشته ارائه شده و گزارش سه ماهه دوم نیز که تاکنون تاخیر داشته است امیدوارم در آینده‌ای نزدیک ارائه شود .

وی افزود: گزارش ارسال شده، به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه می شود وپس از تائید، نسخه‌ای از آن برای مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و سازمان مدیریت وبرنامه ریزی ارسال خواهد شد.

نادی پور خاطر نشان کرد: در رابطه با گزارش سه ماهه اول ارسالی از سوی شرکت خدماتی ایرانسل ، مجلس شورای اسلامی به طرح سوالاتی در خصوص مواردی از جمله مناقصات و تامین 51 درصد تجهیزات از منابع داخلی پرداخته و به سازمان تنظیم مقررات ارسال کرده است.

وی یاد‌آور شد: علاوه بر سوالات برخی نمایندگان که پاسخ آن از سوی شرکت خدماتی ایرانسل دریافت و برای مجلس ارسال شده است، مرکز پژوهش‌های مجلس نیز به طرح 14 سوال در خصوص موارد ذکر شده در گزارش پرداخته‌اند که سازمان تنظیم مقررات این سوالات را طی مکاتباتی برای شرکت خدماتی ایرانسل ارسال کرده و پاسخ‌های مربوطه را خواستار شده است.
وی در خصوص تعیین مدیریت فنی این پروژه گفت: به دلیل قرار داشتن در مراحل آغازین اجرای این پروژه، هنوز اطلاعاتی در خصوص مدیریت فنی آن که در بند 7ماده واحده قانون موافقت نامه درج شده، به سازمان تنظیم مقررات ارسال نشده که البته طبق گزارشی، این سازمان درخواست اعلام نتیجه این موضوع و درج آن در گزارش سه ماهه دوم از شرکت خدماتی ایرانسل خواستار شده است.

نادی پور در پایان اظهار داشت: طبق گزارش‌های ارسالی از شرکت خدماتی ایرانسل و گزارش‌های ناظرین این سازمان تاکنون هیچ‌گونه تخلفی در این پروژه مشاهد نشده اما به هر تقدیر هر گونه تاخیر احتمالی در آغاز واگذاری سیم کارت، در چارچوب موافقت نامه پروانه قابل پیگیری خواهد بود.

  • ۸۵/۰۳/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">