ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فناوری ارتباطات در کشور تفکری ناشناخته است

| دوشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۸۴، ۱۰:۴۳ ق.ظ | ۰ نظر

مدیر گروه اطلاع رسانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تفکر استفاده از فناوری اطلاعات در کشور ما یک بعدی و در حکم تفکری ناشناخته است.
دکتر سید رحمت‌الله فتاحی یکشنبه به‌خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: هر چند در مقایسه با کشورهای در حال توسعه رشد خوبی در زمینه ‪ IT‬داشته‌ایم،اما در زمینه استفاده از فناوری اطلاعات نتوانستیم گام نخست را صحیح برداریم.
وی بدون ذکر مبلغ مشخص گفت: در سالهای اخیر با اختصاص بودجه و اعتبارات کافی به این امر فعالیتهای موثری صورت گرفته که علاوه بر آن، می‌توان تزریق بودجه به موسسات و دانشگاهها برای پژوهشهای حوزه ‪ IT‬و توسعه سیستم‌ها را نام برد.
فتاحی همچنین گفت: در زمینه استفاده از فناوری اطلاعات بدلیل فقدان وجود آموزشهای کافی، قبل از ورود آن به کشور نتوانستیم قوی عمل کنیم و در برخی موارد هم سوء‌استفاده‌هایی صورت گرفته است.
وی بیان کرد: نظام کلان آموزش و پرورش، اقتصاد و نظام مدیریت کشور باید فرهنگ‌سازی را سرلوحه فعالیتهای خویش قرار داده و در مدارس و یا از طریق رسانه‌های گروهی آموزش لازم صورت گیرد.
فتاحی اقدمات کلان و فراگیر ملی در زمینه تدوین قوانین جدی درمورد مسایل رایانه‌ای و اینترنت را راهکار مناسبی برای جلوگیری از سوء‌استفاده‌ها دانست و گفت: دولت باید مجموعه‌ای از عوامل،قوانین و استانداردها را تدوین کند و با ایجاد سیستم عاملهای قوی و شبکه‌های ایمنی ضریب امنیت را افزایش دهد.

  • ۸۴/۰۹/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">