ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیس‌بوک هزینه جاسوسی را نصف کرد

| چهارشنبه, ۶ آذر ۱۳۹۲، ۰۱:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

کارشناس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: با وجود فیسبوک 60 درصد هزینه های جاسوسی غرب کاهش یافته و به راحتی از ابزار نوین و گروههای اجتماعی به اهداف جاسوسی خود می رسند.

احد بزرگی امین عصر دیروز در همایش پیشگیری از جرم در حوزه جرایم رایانه ای واینترنتی در تبریز با اعلام این مطلب افزود: در عصر حاضر قدرت های بزرگ از هر ابزاری برای جاسوسی استفاده می کنند و در حال حاضر اینترنت و فضای مجازی بهترین ابزاری است که آنها در اختیار دارند چون هزینه‌های کمتری در مقایسه با ابزار نظامی دارند.

وی با بیان اینکه از طریق فیس بوک کشورهایی همچون آمریکا می توانند به راحتی اطلاعات مورد نیازشان را در اختیار داشته باشند، افزود: عضویت در سایت هایی همچون فیس بوک و قرار دادن اطلاعات شخصی‌ در آن ممکن است برای برخی افراد موضوع مهمی نباشد اما این در آینده برای آنها پیامدهای جدی در پی دارد. شکی نداشته باشید که قدرتهای جهان در عصر حاضر از طریق فیس بوک از افراد جاسوسی می‌کنند.

به گفته این کارشناس در حقیقت چیزی که کاربر مشاهده می کند تنها نوعی نقاب است که لینک واقعی را درون خود پنهان کرده است، ادامه داد: وبگرد با کلیک بر روی پست هایی مستقیما به سوی سایتی هدایت می شود که حاوی کدهای مخرب است، این کدها که شامل ویروسها و یا برنامه ها جاسوسی است به رایانه کاربر قربانی تزریق می شود.

وی ادامه داد: کار به اینجا ختم نمی شود، به طوری که این کدها تمام تماسهای کاربر را هم آلوده کرده و به این ترتیب قربانی، تنها با یک کلیک ساده بر روی این مطالب در واقع پروفابل و اکانت خود را به همراه اکانت تمام دوستان را تقدیم این سارقان می کند.

بزرگی امین با بیان اینکه از دیگر خطرات شبکه های اجتماعی چون فیسبوک، این است که گروهی از برنامه های جانبی هستند که برای ورود به آنها لزوما باید یک سری اطلاعات شخصی را وارد کرد، افزود: مدیران این وب سایت ها به طور معمول بر حریم شخصی تاکید می کنند و حریم شخصی و امنیت کاربران را از اهم وظایف خود می دانند، در حالی که در عمل به نظر می رسد به این تاکیدات تردید دارند.

وی با بیان اینکه حریم خصوصی اطلاعات شخصی یکی از مهمترین و جنجالی ترین مباحثی است که از ابتدای ورود اینترنت و ظهور شبکه های اجتماعی مطرح شد افزود: اما جالب اینجاست که در این محیط برخلاف محیط حقیقی افراد با آغوشی باز اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار می دهند.

به گزارش مهر سرهنگ بزرگی امین افزود: ضروری است کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به سطح محرمانگی اطلاعات خود با جدیت بیشتری برخورد کنند.

وی ضمن توصیه به خانواده ها جهت نصب یک برنامه‌ی امنیت اینترنتی برای کودکانشان افزود: علاوه بر نصب نرم‌افزارهای امنیتی قوی از محصولات شرکت‌های قابل اعتماد برای دفاع از خانواده‌ی خود در برابر هکرها، سارقان هویت، کلاهبرداران ایمیلی و تبهکاران، باید برخی از قوانین ابتدایی ایمنی در اینترنت را نیز دنبال کرده و از قدرت تعقل خود استفاده کنند.

  • ۹۲/۰۹/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">