ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

فیس‌بوک کانادا را تهدید کرد

| يكشنبه, ۱ آبان ۱۴۰۱، ۰۳:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

فیس بوک هشدار داده به دلیل نگرانی ها درباره قانونی که این شرکت را ملزم به پرداخت هزینه به ناشران اخبار می کند، ممکن است اشتراک گذاری این نوع محتوا را مسدود کند.
به گزارش مهر به نقل از رویترز، «قانون اخبار آنلاین»(The Online News Act)که در ماه آوریل سال جاری میلادی ارائه شده، پلتفرم‌هایی مانند گوگل و فیس بوک را ملزم به مذاکره، بستن قرارداد و پرداخت هزینه به ناشران محتوا می‌کند. قانون مذکور در کانادا در حالی وضع شد که سال گذشته استرالیا نیز قانون مشابهی را وضع کرده بود.

قانون کانادا تحت نظارت کمیته پارلمانی است و شبکه‌های اجتماعی آمریکایی ادعا می‌کنند از آنها برای به اشتراک گذاری دیدگاه‌هایشان دعوت نشده است.

مارک دینزدیل مدیر همکاری رسانه در متا کانادا در یک پست وبلاگی نوشت: ما معتقدیم «قانون اخبار آنلاین» رابطه بین پلتفرم‌ها و ناشران اخبار را به اشتباه تعبیر کرده و از دولت می‌خواهیم تا روش خود را دوباره بررسی کند.

او در ادامه نوشته است: با توجه به این قانون ناسازگار که بر مبنای فرضیات غلط درباره شیوه عملکرد فیس بوک بنا شده، احتمالاً مجبور شویم شیوه اشتراک گذاری محتوای خبری در کانادا را دوباره بررسی کنیم.

پابلو رودریگز وزیر میراث فرهنگی کانادا که این قانون را ارائه کرده، در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت مذاکرات سازنده‌ای با فیس بوک داشته است.

رودریگز در بیانیه‌ای ایمیلی در این باره می‌نویسد: ما از شرکت‌های فناوری بزرگ مانند فیس بوک می‌خواهیم وقتی از حاصل زحمات رسانه‌ها به سود دست می‌یابد، قراردادهایی عادلانه با آنها ببند.

طبق قانون کانادا پلتفرم‌های دیجیتال در مذاکره با رسانه‌های خبری توازن نداشته اند که این توازن براساس پارامترهایی مانند درآمد جهانی شرکت سنجیده می‌شود. بنابراین آنها باید قراردادهایی عادلانه تر با رسانه‌ها امضا کنندکه توسط رگولاتور نیز ارزیابی می‌شود.

  • ۰۱/۰۸/۰۱

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">