ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قصد نمایندگان مجلس از تصویب قانون مبارزه با اخلالگران اقتصادی حمایت از تجارت الکترونیک بوده تا هم شرکت‌هایی که در آنها کالا و خدمات مبادله می‌شود، بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و هم تولیدکنندگان کالاهای خود را با شیوه‌های جدید عرضه کنند.

کمال دانشیار، رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار با بیان این مطلب افزود: نکته مهم این است که ما باید بدانیم روش‌های مدرن تجارت به هیچ‌وجه با روش‌های سنتی امکانپذیر نیست و بحث تجارت الکترونیک کاملاً مورد حمایت مجلس است. وی با اشاره به مفاد قانون مصوب مجلس گفت: شرکت‌هایی غیرقانونی هستند که کالا و خدمات مبادله نمی‌کنند بلکه فقط عضو می‌پذیرند و از اعضای خود مبلغی دریافت می‌کنند و به این ترتیب شبکه خود را به‌صورت هرمی گسترش می‌دهند.

در این شکل نه کالایی رد و بدل می‌شود و نه اشتغال ایجاد و به همین دلیل این شرکت‌ها فریبکارند و این عمل نوعی قمار است که تناسبی با قانون و شرع ندارد.

دانشیار در تشریح نوع سالم بازاریابی شبکه‌ای گفت: شرکتی که منظور اصلی‌اش خرید و فروش کالا یا خدمات است، شبکه‌ای سالم به حساب می‌آید یعنی این شرکت مصرف‌کننده را به تولیدکننده وصل می‌کند و عملاً باعث می‌شود کارخانه‌ای از ورشکستگی نجات پیدا کند و کالایی ارزان‌تر به دست مشتری برسد.

شیوه‌های نوین بازاریابی و تجارت برای بسیاری از شرکت‌ها مساله‌ای حیاتی است و در آینده هر شرکتی نتواند در حوزه رقابت و بازاریابی وارد شود، عملاً از دور خارج می‌شود. مساله مهم این است که شرکت‌های فعال در زمینه بازاریابی شبکه‌ای، کلیات موضوع خود را به‌صورت ساده و شفاف بیان و در جهت تشکیل انجمن‌های صنفی حرکت کنند. وی افزود: ما معتقدیم اگر بازاریابی شبکه‌ای بخواهد به‌صورت سالم کار کند باید به دنبال جابه‌جایی کالا باشد

  • ۸۵/۰۱/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">