ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرپرست روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار، از صدور مصوبه‌ای مبنی بر لزوم قرار دادن سیم‌کارت‌های این شرکت در داخل گوشی‌های خریداری و اطمینان از ثبت قانونی گوشی‌ها به منظور جلوگیری از قاچاق گوشی‌های تلفن همراه و بروز مشکلات عدیده برای مشترکان خبر داد.

عباسعلی ابوالفضلی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ارتباطات و فناوری اطلاعات (سیتنا)، اظهار داشت: در راستای افزایش تعرفه‌ی واردات گوشی تلفن همراه و به تبع بروز مشکلاتی برای مشترکان در ماه گذشته، جلساتی با شرکت نمایندگان وزارت بازرگانی، وزارت صنایع و گمرکات ایران برگزار و در نهایت منتهی به صدور مصوبه‌ا‌ی شد.

وی افزود: برا ساس مفاد این مصوبه، مشترکانی که قصد خرید گوشی تلفن همراه دارند، از این پس باید از طریق قرار دادن سیم‌کارت شرکت ارتباطات سیار در داخل گوشی مورد نظر، از ثبت قانونی و قاچاق نبودن گوشی‌ها اطمینان حاصل کنند.

ابوالفضلی، در عین حال سیم‌کارت‌های اپراتورهای خصوصی و تالیا را مشمول این‌گونه آزمایش‌ها ندانست و تصریح کرد: سیم‌کارت‌های سایر اپراتورها نیز ممکن است پس از قراردادان در گوشی تلفن‌همراه نمایش داده شود، اما ثبت قانونی گوشی، تنها با سیم‌کارت‌‌های ارتباطات سیار مشخص می‌شود.

وی، علت تصویب این مصوبه را جلوگیری از افزایش قاچاق گوشی تلفن همراه در کشور به دنبال افزایش تعرفه‌ها دانست و افزود: با اجرایی شدن این طرح گوشی‌های ثبت نشده و قاچاق شناسایی می‌شوند.

سرپرست روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار، در خصوص مشترکانی که در طول یک ماه گذشته به علت عدم آگاهی اقدام به خرید گوشی‌های ثبت نشده کرده‌اند، گفت: تمهیداتی برای این مشترکان اندیشیده خواهد شد و به محض تعیین نهایی راه حل، این موضوع به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی، تاکید کرد: از این پس، شرکت ارتباطات سیار تنها اقدام به ثبت گوشی‌هایی خواهد کرد که توسط وزارت بازرگانی ارجاع داده می شود. بنابراین واردکنندگان به غیر از کانال منحصر به فرد مذکور از طریق دیگری نباید به واردات گوشی تلفن همراه اقدام کنند؛ زیرا شرکت ارتباطات سیار این نوع واردات را ثبت نکرده و واردکنندگان دچار مشکل خواهند شد.

ابوالفضلی، همچنین در خصوص رومرهای دارای قرارداد رومینگ و دارندگان سیم‌کارت اپراتورهای کشورهای دیگر نیز به خبرنگار سیتنا گفت: این اشخاص در حال حاضر نیازی به تغییر گوشی ندارند و در صورتی که گوشی آن‌ها دچار مشکل شود، می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی Rominghelpdesk@iranetelecom.ir شماره‌ی موبایل و گوشی خود را جهت ثبت ارسال کنند.

وی، همچنین از ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه توسط مسافران نیز خبر داد و علت آن را عدم ثبت این گونه گوشی‌ها عنوان کرد.

  • ۸۵/۰۵/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">