ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

قطع ارتباط تلگرام طلایی با تلگرام از پس فردا

| سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

براساس اعلام رسمی آخرین مهلت هاتگرام و طلاگرام برای اتصال به تلگرام تا ۱۵ شهریور است و این ۲ نسخه موقت غیررسمی و فارسی تلگرام از پس‌فردا دیگر به پایان راه فعلی خود می رسند.

به گزارش فارس، هاتگرام و طلاگرام، دو نسخه موقت غیررسمی و فارسی تلگرام در ایران 2 روز دیگر به پاپان راه فعلی خود می رسند. قرار است یا این دو نسخه فارسی تلگرام یا از تلگرام مستقل شوند یا فعالیت آنها با روش فعلی قطع شود.

ابتدا قرار بود این نسخه‌های غیررسمی تلگرام برای مدت محدودی که پیام‌رسان‌های داخلی تقویت و قادر به پذیرش کاربران تلگرام می‌شوند، کمک‌حال داخلی‌ها باشند، اما پس از مدتی اختلاف‌نظر ایجاد شد و رفیق تلگرام و رقیب داخلی‌ها شدند که اعتراض بر سر بلاتکلیفی وضعیت بازار پیام رسان‌های داخلی و خارجی، به ضرب العجلی برای تعیین تکلیف این نسخه‌ها ختم شد.

اختلاف بر سر فعالیت یا توقف فعالیت نسخه‌های غیررسمی تلگرام، مدتی در سطح مسئولان بدون نتیجه مطرح بود که صدای اعتراض پیام‌رسان‌های ایرانی هم بلند شد و ۴ پیام‌رسان سروش، گپ، ایتا و بیسفون اخیرا در بیانیه مشترکی با گلایه از بلاتکلیفی حضور یا عدم حضور هاتگرام  و طلاگرام در بازار به بروز اختلال در روند مهاجرت کاربران به پیام‌رسان‌های داخلی اعتراض کردند و از مرکز ملی فضای مجازی و سایر دستگاه‌های متولی خواسته‌اند که موضوع پیام‌رسان‌های داخلی را در مناقشات سیاسی وجه‌المصالحه قرار ندهند. 

این پیام رسان‌ها که روزی کمتر از ۵ میلیون کاربر داشتند اکنون ۳۰ میلیون کاربر دارند.

فارس پیش از این در گزارشی خبر داده بود که «بنابر شنیده های غیررسمی، در نتیجه ضرورت و فشار برای تعیین تکلیف این اوضاع، به این دو برنامه که با تیم واحدی مدیریت می‌شوند ابتدا تا پایان خرداد برای تبدیل شدن به پیام‌رسان مستقل و بومی مهلت داده شده بود که اما با اتمام مهلت و انجام نشدن تعهدات، مهلت دوباره‌ای برای آنها در نظر گرفته شد و سپس با ارایه مهلت اضافه فقط تا شهریور موافقت شده است.»

*دبیر شورای عالی فضای مجازی: آخرین مهلتی که به آقایان دادیم 15 شهریور است

سپس دبیر شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به این سؤالی درباره حمایت‌های پنهان از نسخه‌های فارسی تلگرام، گفت: طرح مرکز ملی فضای مجازی درباره خروج از انحصار تلگرام بود که برای برخی سازمان‌ها تکالیفی تعیین شده بود. در رابطه با هاتگرام و تلگرام طلایی از ابتدا سیاست‌های خروج از انحصار تلگرام برای دوره گذار روی این برنامه‌ها حساب شده بود و پذیرفتیم که تلگرام‌های فارسی چند ماهی فعال باشند اما آخرین مهلتی که به آقایان دادیم 15 شهریور است و باید به یک پیام‌رسان صد درصد بومی تبدیل شوند.

 

*قرار مستقل شدن هاتگرام و تلگرام طلایی از پس فردا 

با پایان آخرین مهلت دسترسی هاتگرام و تلگرام طلایی به تلگرام و تحقق وعده مستقل شدن پیام رسان‌های هاتگرام  و طلاگرام، شرایط پیام‌رسان‌های داخلی وارد مرحله حساسی خواهد شد و در صورت مستقل شدن این دو برنامه و قطع ارتباط تلگرام منطق مقداری ریزش کاربر در این دو برنامه را پیش‌بینی می‌کند و بار دیگر تقاضا و تمایل برای پیام رسان‌های جایگزین نسبت به قبل افزایش می یابد. اگرچه این احتمال هم وجود دارد که وزارت ارتباطات باز هم تعهدات قبلی را نادیده بگیرد و درباره تعیین تکلیف این دو نسخه تعلل کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">